Porsche 718 Cayman GT4 идва с 4-литров атмосферен мотор с 420 коня и ръчни скорости. Амин

  • Галерия с 12 снимки. Галерия с 12 снимки.

18 Jun 2019

Фенове на Porsche, фенове на атмосферните мотори, фенове на механичните скорости, може да си отдъхнете. Или по-скоро, може да започнете да изпивате върховно удоволствие, най-вече онези от вас, които могат да депозират бързичко капаро, част от най-малко 96 206 евро и да изчакат своето ново Porsche 718 Cayman GT4. Категорично най-истинската съвременна кола на марката с централно разположен двигател. Заедно със 718 Spyder, който няма покрив и е малко по-достъпен: стартова цена от 93 350 евро.

Porsche 718 Cayman GT4 и 718 Spyder споделят един и същи задвижващ агрегат. Той е новоразработен, базиран е на мотора от новите 911 Carrera, но за разлика от него е ат-мос-фе-рен. Обемът му е 4 литра, цилиндрите са 6 на брой, а разположението им е боксерно. Двигателят генерира 420 к.с. при 7600 об/мин, което е с 30 коня повече от стария Cayman GT4. Максималният въртящ момент е 420 Нм, постиган в диапазона 5000-6800 об/мин, а върховите обороти са 8000. Скоростната кутия е 6-степенна ръчка. Приказка.

Porsche дефинират 718 Cayman GT4, като “entry-level GT road model”. Аеродинамиката е оптимизирана спрямо предходното поколение, като някак си инженерите са успели да направят колата така, че да генерира с 50% повече притискателна сила, без това да се отрази на съпротивлението. Само по себе си, задното крило генерира 20% повече от това на стария GT4.

Маса, динамика и разход? Двата автомобила са еднакво тежки, 1420 кг, ускоряват от 0-100 за 4,4 секунди, 0-160 за 9, а от 0-200 за 13,8 секунди. Максималната скорост на GT4 е 304 км/ч, а на Spyder: 301 км/ч. Средният разход, приличните 10,9 л/100 км и за двата модела.

Първородната Godzilla!