BMW X1 срещу Audi Q3. Кое е по-доброто?

BMW X1 срещу Audi Q3. Кое е по-доброто?
11 Jan 2016

Ужасът има много имена: монтирани напречно двигатели, понякога с три цилиндъра, предно или задно задвижване, идентични части с един ван (Active Tourer) – всичко това подлудява истинските фенове на BMW. Все още. Но BMW не знае милост с подобни терзания – и пуска на пазара новото Х1. Но нека още сега обявим, че тревогите им не са оправдани: концепцията функционира. И то толкова добре, че новото BMW с лекота изпреварва изискания SUV Audi Q3, който досега винаги е бил сериен победител в тази лига.

МНООГО МЯСТО В BMW
Предлаганoто място в X1 е увеличено значително, особено отзад. Отпред и при двата автомобила е достатъчно просторно, но отзад в BMW е осезаемо по-широко спрямо Audi – повече място за коленете, много повече въздух над главите. Ние измерихме, че като цяло отзад е по-просторно дори в сравнение с актуалното Х3, особено по отношение на пространството над главите. Срещу доплащане oт BMW предлагат разделена и регулируема надлъжно задна седалка с променлив наклон на облегалките. Тестовият автомобил не беше оборудван с нея, но дори и така отзад много комфортно могат да се настанят даже високи пътници. В BMW са повишили и височината на седене, преди позицията бе прекалено ниска. Сега вече се седи приятно изправено. Това важи и за Audi, неговите удобни, по-дебело тапицирани седалки дори ни допаднаха повече. Предните спортни седалки (серийни при Q3 Sport) също ни харесаха много, но позицията на седене е прекалено висока, твърде близо до покрива. Освен това възможностите за надлъжно регулиране на волана са прекалено малки. Отпред в Х1 просто се седи по-удобно, по-ниско, по-близо до пътя. Но имайте предвид, че спортните седалки са прекалено тесни – пробвайте ги, преди да ги поръчате.

Най-големият напредък при Х1 обаче е в друга област. В BMW очевидно са се вслушали в сериозните критики – не на последно място и от AUTO BILD – и значително са повишили качеството на изработката. Пластмасите изглеждат по-висококачествени, изработката е по-старателна, а целият кокпит е по-приятен за окото.Перфектно изработеното Q3 винаги е било много сериозен конкурент – и си остава такъв. Но възрастта на произвежданото от 2011 година Audi си личи – по разположеното прекалено ниско управление на климатичната инсталация или при модела MMI с относително малкия 7-инчов дисплей (Navi plus опция) и с малкия бутон за управление отпред, а не на средната конзола. BMW натрупва много точки с големия си 8,8-инчов дисплей, много красивата графика и перфектното управление с iDrive включително Touch контролер. Опционалната навигационна система включва и изключително детайлен Head-up дисплей

X1 СЕ ДВИЖИ ЖИЗНЕНО И ПЪРГАВО, МНОГО ПРИЯТНО
X1 се задвижва от двулитров мотор с 231 к.с. от новото поколение агрегати на BMW. Окей, напречно монтираният двигател е със „само“ четири цилиндъра. Но сега почитателите на изискания редови „шестак“ трябва да бъдат много смели. Защото, ако трябва да бъдем напълно честни, този изключително модерен турбодвигател с директно впръскване се справя със задачите си много добре. Той работи изненадващо нежно, разгръща тягата си рано, развърта се приятно и е в перфектна хармония с будната 8-степенна автоматична трансмисия. Не, тя не се доставя от ZF, а е японска, на Aisin.

Задвижването на Q3 е поверено на познатия двулитров TFSI с 220 к.с., който е комбиниран със 7-степенна скоростна кутия с два съединителя. Много уверено съчетание. Изисканият TFSI не крие своите GTI гени, разполага с висока мощност и жизненост и работи тихо. Само при около 3000 оборота ни дразни леко бучене. Трансмисията е бърза и превключва меко. Тоест всичко е идеално? Не съвсем, защото S tronic и системата „Старт/Стоп“ не хармонират добре, след спиране на светофар Audi потегля с придърпване и тласъци. Не е приятно. Значително по-нежно работят регулируемите амортисьори (опция). С тях Q3 демонстрира чудесна управляемост, а след последния фейслифт от началото на годината компактният модел от Инголщат е осезаемо по-комфортен. Всичко това звучи доста впечатляващо – докато не се качите в BMW. Тестовият автомобил бе оборудван с М спортно окачване. И то подхожда перфектно на жизнения и мощен бензинов двигател. С това окачване Х1 се движи твърде пъргаво, прецизно и леко. И всичко прави впечатление на много хармонично. Голям принос за това има и финото, директно кормилно управление, което изобщо не може да се сравнява с лекото и неинформативно управление на Audi. Обратната страна на медала при радостта от шофирането на BMW – не можем да пропуснем да споменем това – е доста стегнатото окачване. На водачите, които обичат по-висок комфорт на возене, препоръчваме опционалните адаптивни амортисьори.

МАЛКИ SUV, ВИСОКИ ЦЕНИ
Х1 се предлага на цени от 63 400 лева, с предно задвижване и трицилиндров двигател, вече споменахме това. Тестваното X1 xDrive 25i с 231 к.с., двойно задвижване и автоматична трансмисия струва от 83 300 лева, като важните за теста опции вдигат цената до 92 901 лева. Лелеее! Цените на Audi също са много самоуверени, 2.0 TFSI Quattro с S tronic струва от 76 391 лева, а стойността на тестовия автомобил бе 88 425 лева. Както казахме: ужасът има много имена.

ИЗВОД

Браво, BMW! X1 печели наистина много убедително срещу доброто Audi Q3. Конструкторите са успели да адаптират новата техника така, че да запазят типичното за BMW усещане на пътя. Дори и в този малък SUV. Двата мощни бензинови двигателя доставят голямо удоволствие.

Още любопитни новини и тестове от света на автомобилите, може да намерите на сайта на нашите приятели от Auto Bild България.

 

Сбогом V10!