BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало

  • BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало
  • BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало
  • BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало
  • BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало
  • BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало
  • BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало
  • BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало
  • BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало
  • BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало
  • BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало
  • BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало
  • BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало
  • BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало
  • BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало
  • BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало
  • BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало
  • BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало
  • BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало
  • BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало BMW R5 Hommage: чиста проба модерно минало

30 May 2016

Преди 80 години BMW показва модела R5, в изключително авангарден за времето си и технически напредничав мотоциклет, който повлиява на цялата индустрия, чак до средата на 50-те години. Вдъхновен от 500-кубиковите състезателни машини на марката от 1935 г. и с новоразработената си лека рама, R5 е бил най-модерният мотор за времето си. За да отбележи неговата 80-годишнина, BMW представя R5 Hommage. Мястото и събитието са повече от подобаващи - Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2016, край брега на приказното езеро Комо (където баварците показаха и 2002 Hommage).

BMW Motorrad R5 Hommage. Този мотоциклет показва именно как къстъм светът и оригиналността могат да съжителстват в хармония. Сърцето му е автентичен 500-кубиков 2-цилиндров боксер, който е бил повреден по време на състезание, старателно реставриран за да заеме подобаващо мястото си в R 5 Hommage.

BMW R5 Hommage е изграден от нулата. Отговорни за неговото създаване са братята Ронa и Бени Норен, които изпълняват мотора в тясно сътрудничество с BMW Motorrad Design Team.

Двуцилиндровият четиритактов мотор на R5 бил изцяло нова разработка за времето си, с мощност от 24 к.с. при 5500 об/мин. Клапаните се управляват от два вала, задвижвани от верига. Благодарение на леката си рама, R 5 развивал 135 км/ч, което го правело почти толкова бърз, колкото R 17, който разполагал със 750-кубиково сърце с 33 коня. Поради тази причина двигателят на R 5 бил използван и за състезателни цели.

Резултатът от усилията на братята и BMW Motorrad са впечатляващи: непреходна красота, транслираща философията на R5 в наши дни. Рамата и резервоарът остават верни на оригиналната спускаща се линия, същевременно излъчващи съвременна устременост. Челото на рамката е малко по-наклонено от това на оригинала, за да даде по-експресивна стойка на мотора.

Много от детайлите също са модерна интерпретация на оригиналните. Телескопичната вилка на R 5, която била нова за времето си, разполагала с характерни аеродинамични елементи при нивото на фара. BMW 5 Hommage пресъздава тези детайли, пречупвайки ги през нашето съвремие и през призмата на къстъм света.

Оригинално сърце обаче е подсилено за R 5Hommage. За него е специално разработен механичен компресор, който увеличава значително оригиналната мощност от 24 к.с., до доста по-съвременно ниво. Задното окачване, главините и спирачките също са подобаващи за нашето време, без да вредят на класическата визия на мотора.

 

Първородната Godzilla!