KTM 1290 Super Adventure R е най-бързият танк на две гуми на планетата. Много за мотора, плюс яко видео


08 Oct 2016

От години Adventure серията на трибуквените австрийци впечатлява с коравината и възможностите си, особено 1090-ката, която печели куп съревнования с мотори на конкуренцията. Поне що се отнася до възможностите извън пътя, BMW и компания имат доста силни моторетки, които надвиват KTM по други параграфи.

Но, вижте новия 1290 Super Adventure R – къде да го карате другаде, освен офроуд? Той си плаче да бъде омърлян. А и Super не означава, че е идеален за пазаруване (KTM 1290 Super Market R, a?) въпреки че всъщност би могъл да бъде, екипиран с трите куфара.

Но, стига със спекулата и разтегливите локуми и към съществото. Към доста мощното същество. Наистина, на хартия и на интернет, новият Super Adventure R на KTM е супер способна машина. Двигателят е взет от заводската касетка на Super Duke, 1301-кубиковия 75-градусов V туин, който принципно генерира 173 коня, но тук е „смирен“ на едва... 160 коня и 140 Нм. Което означава 35 коня и 15 Нм повече от тези на актуалния R 1200 GS на BMW. С други думи, тягата е достатъчна да теглите средно голяма каравана, а 108 от 140-те максимални нютон-метра идват още при 2500 об/мин (тоест, ще отлепяте без драми и с караваната). Новият KTM се очертава и доста добър турър.

V туин мощностната централа е опакована от солидна тръбна рама, оранжева за R разбира се, и се вози на окачване WP, с 220-милиметорв ход отпред и отзад. Обърната 48-милиметрова вилка отпред и прогресивен шок отзад, като колелата са съответно 21- и 18-инчови. Заводските гуми са или по туристическия чифт Continental Trail Attack II или „кубичната класика“ Continental TKC 80, която е много приятен избор за сцеплително прегазване на апокалиптични райони. За сцеплението се грижи и тракшън контрол с режими на работа Sport, Street, Rain и Оff-road. Последно поколение мотоциклетен ABS от Bosch, работещ със сензор за наклон, система за следене на налягането в гумите, KTM 1290 Super Adventure R е екипиран съвременно.

Малко сухи, но приятни цифри? Сух моторът тежи 217 кг, което е добре, резервоарът му събира 23 литра бензин, височината на седалката е 870 мм, междуосието е 1580 мм (+/- 15 мм, в зависимост от прогреса на окачването), а клиренса - 250 мм. Предни 320-милиметрови диска с 4-бутални апарати отпред, самотен 267-милиметров отзад. Стоп.

От модерните наши дни идват и опцията за безключово палене, Hill Hold Control-а, който ви помага да удържите големия байк при потегляне от наклон, както и куикшифтъра позволяващ ви да използвате лоста при лявата ръкохватка само за вкарване на първа при потегляне. Таблото вече изглежда доста по-приятно, с 6,5-инчов дисплей, а KTM ви предлагат и практично изолирано от атмосферните условия отделение за телефона, с USB кабел за зареждане. Що се отнася до опциите за превоз на багаж, там може да си играете много.

А сега вижте промо видеото на новия байк, в което участва и по-леката алтернатива 1090 R, и което ни кара да пуснем кепенците и СОТ-а на офиса и да хванем дивото с някой подобен байк.

Текст: Иван Монев

Сбогом V10!