Това Suzuki GN250 от Free Spirit Motorcycles е като направено от Lego
Но е съвсем истинско, кубично и много чаровно. И изглежда изработено качествено, като зад проекта седи човек на име Славо Данко, единственият зад ателието Free Spirit Motorcycles. През по-голямата част от седмицата Славо работи, като бизнес съветник в голяма агенция, но в четвъртък и петък прави мотори, често с помощ от сина си.
„Помага ми когато може, но ми е по-скоро опонент,“ обяснява Славо за bikeexief.com „Тъй като FSM е ‚one-man show‘, ми е необходимо и второ мнение. Матус [синът му] е продуктов дизайнер, така че неговата гледна точка е особено ценна“.
От оригиналното Suzuki GN250 не е останало много. Малка част от рамата, вилка, спирачките и предната главина. Всичко друго е взето от другаде, преработено или изработено от нулата. Колелата например са 17-ки от Suzuki DR-Z400, предното с оригиналната главина, а задното с „главина от някакъв италиански байк“. Самите спици пък са от неръждаема стомана и изработени в Чехия по поръчка.
Супермото колелата са окомплектовани с други части от същия „жанр“ - Dunlop Mutan гуми и шарнир от Husqvarna SM 125. Чрез последният Славо е постигнал две неща: „Така моторът се удължи и не изглежда толкова смирен, като същевременно се отървах от двата задни амортисьора, които не се вписваха в чистотата на идеята“.
Електрическите компоненти са комбинация от оригинални Suzuki части, Motogadget mo. iunit и литиево-йонен акумулатор. Всичко останало отгоре е дело на майстора. Резервоарът изглежда, като цяло парче, но реално е съставен от две части. Всички метални компоненти са сглобени от различни парчета, заварени, със изгладени шевове.
Славо дори фрезова корпуса на LED фара, включително частта в която монтира дисплея на Motogadget. Корилото също изглежда цяло, но е от две части. Резултатът е супер изчистена и футуристично-ретро визия. А за да не потъмнее метала, словакът го е запечатал с прозрачен лак.