Новата Mazda CX-60 е най-мощната шосейна кола на марката. Ще получи и 6-цил. редови мотори
Флагман. Това е новата Mazda CX-60 за японската марка, техният най-изпипан и мощен модел. В него дебютира и новата платформа с надлъжно разположени мотори и задно предаване, като тук е в изпълнение с AWD.
Моделът излиза на пазара под формата на плъгин хибрид с 2,5-литровия 4-цилиндров Skyctiv-G двигател в комбинация с ел. мотор с мощност 100 кВт., интегриран в корпуса на 8-ст. автоматична скоростна кутия. Системната мощност е 327 к.с., а макс. въртящ момент 500 Нм казват от Mazda, с които CX-60 ускорява от 0-100 км/ч за 5,8 сек.
Официалните данни за комбинирания разход на гориво са 1,5 л/100 км и едва 33 г/км CO2 емисии. Тези стойности ще са невъзможни за постигане в реални условия, но Mazda обещават 63 км пробег само на ток, като максималната скорост в EV режим е 100 км/ч. Батерията е с капацитет 17,8 кВтч и напрежение 335 волта.
Любопитни технически подробности са наличието на т.н. Kinematic Posture Control (KPC) система на окачването, която поддържа оптимална позиция на купето. Тя се предлага единствено от Mazda подчертават японците и спомага както за стабилността на автомобила, така и за комфорта на пътниците.
Вътре? Прессъобщението съдържа няколко японски понятия описващи салона. Реално той е доста изчистен, изглежда много качествен и вероятно е такъв, ако съдим от актуалните модели на марката. Има и система разпознаваща водача, която да настрой седалката, хедъп дисплея и дори температурата и стереото, според предпочитанията на конкретния човек.
Отново към техниката, други любопитни подробности са новите двигатели задаващи се в бъдеще. Mazda CX-60 ще получи 3-литров редови 6-цилиндров бензинов мотор, както и също чисто нов 3,3-литров дизел. Ура! През 2023 марката ще покаже и по-голямата CX-80 с трети ред седалки, както и по-малката CX-30 REV.
Последното съкращение идва от ‘rotary electric vehicle’ или ел. задвижване съчетано с роторен двигател с вътрешно горене, играещ ролята на генератор.