Prodrive Hunter e първият хиперавтомобил за всякакъв терен

Prodrive Hunter e първият хиперавтомобил за всякакъв терен
16 Mar 2022

Заглавието е цитат на Prodrive, доста амбициозен. Британците правят аналогия със състезателната кола на Себ Льоб от „Дакар“, също тяхно дело, като казват, че Prodrive Hunter е с 50% по-мощен от нея и с по-голям ход на окачването. Последният е 400 мм (350 мм при служебната на Себ) и се дължи на хитра кинематика и на по два амортисьора за всяко колело. Пише даже, че цивилната машина е и по-бърза от състезателната, когато е „в ръцете на Льоб“.

А, казват също, че седалките били по-комфортни. Моторът е 3,5-литров битурбо V6 със 600 к.с. и 700 Нм, кутията е 6-степенна с пера зад волана, а задвижването разбира се е двойно.

Не казват колко тежи, но вероятно не много, защото шасито е тръбна конструкция, а всичко което виждате отгоре е карбон. Резервоарът е със сериозен обем от 480 литра, а гумите са 35-инчови за офроуд.

Дизайнът? Убеден съм, че технически колата е страхотна, но не мога да кажа същото за визията. Да, страшна е, но но предницата ми прилича на тъжен енот. Отзад обаче напомня малко на Jaguar и по-специално F-Type, което може би не е толкова случайно, защото нейн дизайнер е не друг, а Иън Калъм. През 2019-та той напусна „голямата котка“ и основа собствено студио на име... Callum.

Супер, а цената? Определено на хиперавтомобил – 1,25 млн. паунда или около 2,9 млн. Крилото отзад е опция, но пък може да си изберете какъвто си искате цвят.

Първородната Godzilla!