Русенски локомотив тегли влаковете стрели TGV във Франция


06 Apr 2022

Русенският локомотивен завод “Експрес Сервиз” достави първия си локомотив на френския национален ЖП превозвач SNCF. Жълтата машинка на снимките е най-малкият модел на българската компания – ES1000. Числото 1000 идва от теглителния капацитет на машината в тонове. Задвижването е от синхронизирани асинхронни тягови електромотори, куплирани към колоосни редуктори с голямо предавателно число. До миналата година “Експрес Сервиз” доставяше на клиенти и по-малкия си модел ES600, но той вече е спрян от производство.

Работата на българския ES1000 във Франция ще бъде в депото на TGV в Лион, където 25-тонният локомотив ще тегли влаковете стрели TGV. Един подобен влак тежи около 400 тона, така че това е доста под максималните възможности на ES1000.

Русенските инженери вече са обучили маневрен персонал и хора за поддръжка в депото в Лион, като споделят впечатленията на французите, че българската техника е много добра и интуитивна за работа.

ES1000 е изцяло електрически, но за разлика от локомотивите на пътническите влакове, се захранва от батерия, което е по-практично при работа в депо. Всъщност батериите не са огромни, както бихте очаквали, а с капацитет от едва 100 кВтч, сравними с тези на Model S или Mercedes EQS. Максималната скорост е 8 км/ч, което е нормално, когато става въпрос за маневрен локомотив. Батериите се зареждат чрез регенерация при спиране на тежките прикачени вагони, а това осигурява отлична енергийна ефективност при чести потегляния и спирания с прикачен товар от няколкостотин тона.

Ако сте пропуснали видеото ни с маневрения MDD5, може да наваксате тук:

 

 

Фенове сме! A вие?