Iso Grifo A3/C от създателя на Ferrari 250 GTO е красота от 1965 г.
Красота създадена от Bizzarrini и по-точно от Джото Бицарини, в чието CV в графа „Предишни работи“ фигурира и Ferrari 250 GTO. Той, заедно с Джорджето Джуджаро от Bertone, са отговорни за съществуването на Iso Grifo A3/C и още не много модификации на елегантното GT купе. Екип събран от Ренцо Риволта, който пък e баща на колата-балонче Isetta. Която пък в последствие спасява BMW чрез лиценз.
Едно време автомобилният свят е бил доста по-малък, а нещата доста по-навързани. И много истински. Като този екземпляр, който дори не е реставриран. Има адски много чар в това подобен автомобил да е в оригиналния си вид или просто да не е детайлно реновиран. Вижте боята около фината дръжка, кожата на седалките, коланите, износения волан. Страхотна е!
И ултра рядка. Смята се, че този екземпляр е 14-тият и последният от т.н. ‘flat windscreen’ серия. Купето е изработено от дуралуминий, една от най-ранните алуминиеви сплави, съдържаща също мед и магнезий. Материал невъзможен за заваряване по онова време, затова огъваните на ръка листове са били нитовани.
Двигателят е от Америка, 5,4-литров „малък блок“ Chevy V8, като в други модификации са вграждани също 7- и 7,4-литрови мотори, както и 5,8-литров агрегат от Ford. Бицарини избира гореспоменатия V8 заради опита си от 250 GTO, искал е да може да изтегли мотора максимално назад, в случая с 40 мм по-назад при тази C версия (C идва от Corsa), в сравнение с други коли на марката.
Колко струва? Този екземпляр ще бъде продаден на търг в Монако на 14 май, като прогнозната сума е в диапазона 1 550 000 – 1 750 000 евро.