Старото Porsche 911 Sport Classic e с 250 хил. лв. по-скъпо от новото Porsche 911 Sport Classic

Старото Porsche 911 Sport Classic e с 250 хил. лв. по-скъпо от новото Porsche 911 Sport Classic
28 Apr 2022

Снощи падна ембаргото на новото, реално второто Porsche 911 Sport Classic. Колата е страхотна, базирана е на 911 Turbo, но е малко-по слаба, „едва“ 550 к.с. вместо 580-те коня на Turbo-то, но идва само със 7-степенна ръчна скоростна кутия, каквато не може да се поръча за 911 Turbo и 911 Turbo S. Тоест, новото Porsche 911 Sport Classic е най-мощното „ръчно“ 911 в гамата. Супер.

За него може да прочетете подробно, ако кликнете тук или на снимката най-долу. Интересно е обаче как цената му се отнася към тази на предишния Sport Classic от 2010-та, който бе базиран на 997.2 Carrera S. Споделям ви веднага – чисто новият специален модел започва от точно 272 714 евро, но в Германия, с техните такси и 19% ДДС, което прави 533 374 лв.

Старият? В elferspot.com се продават само два екземпляра, по-скъпият е 399 000 евро! Леле. Това са точно 780 364 лв. за 12-годишна кола на 10 000 км. Но специална. Или разлика от почти 250 хил. в полза (разбирайте по-малко) за чисто новия Sport Classic. Хмм.

Дебютиралият преди броени часове автомобил обаче ще бъде направен само 1250 пъти. Само, но тази серия е с цели 1000 екземпляра по-голяма отколкото бе първата. За кола от нея Porsche тогава искаха най-малко 169 300 евро или с 230k по-малко отколкото струва сега. Изгубихте ли се в сметките?

Друг любопитен детайл е как новото Porsche 911 Sport Classic се позиционира в гамата на марката. Те казват, че е измислено да бъде между 911 GTS и под 911 Turbo, поне по мощност. По цена излиза със 146 хил. лв. по-скъпо от мощното 580 к.с. Turbo и с „едва“ 82 хил. лв. по-скъпо от 650-конното Turbo S.

Колко ще нараства цената в бъдеще на новия Sport Classic? Само можем да гадаем, но предполагам няма да съжалявате, ако вземете едно сега. Ако успеете де, защото на Porsche им отне 48 часа да разпродадат първото издание…