Това е Volvo 242 с Audi мотор и 430 коня
„Просто исках да направя странна кола“. Това е най-късото обяснение защо съществува това Volvo 242 с Audi 20V AAN мотор, а то е на човек на име Дейв Дел Торто.
Дейв работи, като автомобилен механик откакто се помни, а баща му и дядо му са работили за Volvo. Така че, логично, първият автомобил на сина и внука бил… Saab. После шведската машина била сменена с BMW, но влечението му към немската марка било успоредно, заедно с това към друга немска марка – Audi.
И да, Volvo също имат 5-цилиндрови мотори, но този на Audi бил по-гъвкав за модификации, казва човекът зад проекта. Тук е с 62-милиемторво турбо Holset, 3,5-инчов „даунпайп“ и 3-инчова изпускателна система. И, ковани бутала и биели, нова електроника и други високоефективни и здрави части. Като например системата за впръскване – две помпи Bosch Motorsport 044 с 1000-кубикови инжектори, захранвани от 45-литров обезопасен резервоар.
Кутията? Първо била от BMW, но се пръснала на диното. Дейв сменил механизма със ZF 310 части в модифициран корпус от кутия за Volvo, а диференциалът отзад е от Ford.
Външно колата, както виждате, е относително скромна. Разширена е с по 5 см от всяка страна, джантите са 17-инчови Wedsport TC105X, зад тях се виждат спирачките от Volvo S60 R а цялостната визия е вдъхновена от DTM, споделя майсторът пред Speedhunters.com. Стойката се дължи и на Eibach пружините с BNE амортисьори, а рейката е от BMW E46. По-любопитното е, че отзад все още е с твърда ос. „Няма да е Volvo, ако не е с твърда ос“, казва човекът.
Вътре? Минимализъм. Няма да намерите характерните за Volvo колите от големи подглавници, вместо тях ще видите Recaro седалки, семпъл волан Nardi, дигитален прибор и не много повече.