Ferrari SP48 Unica e и ще си остане само едно


07 May 2022

Да останеш сам понякога е тъжно, но не и в случая на Ferarri SP48 Unica, което по всяка вероятност „ще живее“ в гараж с още поне няколко Ferrari-та. Дело е на Ferrari Centro Stile и е направено по поръчка и спецификации (разбирайте е обсъждано) на много важен клиент.

‘Thermal-fluid-dynamic design’ казват от Ferrari, което е оптимизирало аеродинамиката на колата с 12% спрямо тази на F8 Tributo, на което е базирана. Което пък означава 3,9-литров битурбо V8 със 720 к.с. и 770 Нм, 0-100 за 2,9 секунди и макс. скорост от около 340 км/ч.

Не, че техническите данни са толкова важни в този случай, колкото това, че екземплярът е само един. Виждате как изглежда, няма да цитирам елементи от визията, но ще разясня малко за SP програмата на Ferrari.

SP идва от Special Projects, подход в който марката вижда потенциал през 2008 г. или малко по-рано, но тогава прави първата такава кола – Ferrari SP1, което е базирано на F430 и е по поръчка Джуничиро Хирамацу, японски бизнесмен, колекционер и бивш президент на Ferrari Club of Japan.

На следващата година се появява P540 Superfast Aperta, базирано на 599, през 2011 следва Superamerica 45, а през 2012, едно от любимите ми, SP12 EC. Последните две букви са инициалите на собственика, който е… Ерик Клептън. Оттам списъкът продължава до наши дни и колата от галерията.

Супер симатяга!