Новото BMW Серия 3 дебютира без скоростен лост и с 14,9-инчов дисплей

  • Галерия с 30 снимки. Галерия с 30 снимки.

18 May 2022

BMW Серия 3 LCI, като последните три букви означават ‘Life Cycle Impulse‘ или обновяване в средата на жизнения цикъл на модела. Обновяване, което не е радикално, но достатъчно за да освежи 3er и да подсигури добрите продажби. Които са над 16 милиона от началото на съществуването на модела, вече повече от 45 години.

Новите неща? Първо вътре. Скоростният лост е изчезнал, ролята му вече се изпълнява от палец, а 8-степенната автоматична кутия ZF е стандартна за всички версии. По-забележимата промяна е извитият… ‘Curve Display‘, който видяхме за пръв път в BMW iX и i4. Той е с диагонал от почти 38 см (14,9 инча) и върви с последното поколение операционна система iDrive 8. Тризоновият автоматичен климатик вече е стандартен, както и сензорите за парктроник в двата края.

Отвън? Фаровете са по-тънки и с L-оразни елементи. Стандартно са светодиодни, а срещу доплащане – Adaptive LED, които може да познаете по сините акценти зад „стъклото“. Решетката също е променена, ‘M High-gloss Shadowline’ опцията за черни рамки вече не е опция, а стандарт, както и 17-инчовите джанти. Отзад моделът продължава да бъде с истински ауспуси, с диаметър 90 или 100 мм в зависимост от модификацията.

Ауспуси, които могат да бъдат и с трапецовидна форма, ако си поръчате новия M Sport Pro пакет. Него може да познаете също по червените спирачни апарати на по-мощната система, а „непрофесионалния“ M Sport се характеризира с още повече черни акценти в сравнение със стандартното изпълнение, с 18-ки или опционални 19-ки.

Двигателите? Промяна има само при модификацията 330i, която – още отпреди LCI -, се задвижва от 2-литров мотор. Изпускателният колектор е интегриран в цилиндровата глава, като нова е и турбината. Мощността си остава 245 к.с.

Дизеловите 320d и 340d агрегатите се подпомагат от 48-волтова „мека“ хибридна система, както и 6-цилиндровите бензинови мотори. Има и плъг-ин хибриди означени с 320е и 330e, а мощността на цялата гама варира от 150 к.с. до 374 к.с.

Цените? У нас очакваме да ги видим скоро, но в Германия седана започва от 43 900 евро, а комбито – от 45 000 евро.