Новото Renault Scénic изглежда така!
Новото Renault Scénic ще бъде радикално различно от всяко от предишните четири поколения на вана. Концептуалният модел носи означението Scénic Vision и от ван мутира в кросоувър, но това не е единствената промяна.
Задвижването е хибридно, но не каквото сме свикнали да разбираме под хибридно задвижване. То се състои от електромотор и водородна клетка, като последната влиза в ролята на удължител на пробега. Въпросният удължител замества конвенционалното зареждане на батерията на електромобилите, като вместо от нормална зарядна станция, това ще става от водородна колонка. По този начин инженерите на Renault са съумели да намалят капацитета на батерията до 40 кВтч, но въпреки това да осигурят пробег с едно зареждане на водородния резервоар от 800 км.
Задвижването се състои от електромотор с 218 к.с., като удължителят на пробега добавя 22 к.с. Футуристичната архитектура осигурява със 75% по-нисък въглероден отпечатък, твърдят французите.
По отношение на бъдещия сериен модел, той по всяка вероятност ще предлага и по-конвенционални типове задвижване, вероятно бензинови и дизелови хибриди. Очакваме петото поколение на Scénic да е почти идентично с концептуалния модел, поне отвън. Главният дизайнер на Renault Жил Видал твърди, че 90% от колата на снимките е готова за серийно производство. Дължината е 4,49 м, а междуосието е 2,84 м. Общата маса на колата е ограничена на 1700 кг, което е повече от впечатляващо като се има предвид наличието на батерия и водородна клетка.
Интериорът, за разлика от всичко друго, е утопичен като във всяка уважаваща себе си концептуална кола. Малките екранчета, летящите седалки и системата с лицево разпознаване, която следи здравословното състояние на шофьора, едва ли ще са част от базовото оборудване на бъдещия Scénic. За сметка на това всичко в интериора е рециклирано или рециклируемо, с 30% от пластмасата идваща от био източници.