2,5 млн. лв.! За толкова бе продадено това 1973 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Lightweight

  • Галерия с 18 снимки. Галерия с 18 снимки.

30 May 2022

Толкова са 1 287 500 евро. Даже 2 518 092, но какво са 18 хил. лв. на фона на цялата сума. Вероятно част от застраховката… Но към въпросното 1973 Porsche 911 Carrera RS 2.7.

Тази година 911 Carrera RS 2.7 навършва 50 години, което вероятно допълнително подсилва интереса към модела, макар че от доста време насам първото ‘Rennsport’ сменя собственици за сериозни суми. Това е и първото Porsche, което носи означението Carrera, в чест на успехите на марката в ралито ‘Carrera Panamericana’ в началото на 50-те. И, вероятно още по-интересен факт, това е първият сериен автомобил с преден и заден спойлер.

Херман Бърст, един от хората създали интегрирания в задния капак аеро елемент, казва следното: „Тогава си мислех, че спойлерът е решение на технически проблем. Мина доста време преди да осъзная, че направихме икона“. Наричат го ‘ducktail’ очевидно заради формата и е характерен белег на модела, а съвсем наскоро интерпретиран и в 911 Sport Classic.

Колата е представена на 5 октомври 1972 на салона в Париж, а до края на ноември цялата производствена квота е разпродадена. До юли 1973 количеството направени автомобили се утроява. С маса от едва 960 кг и мощност от 210 к.с., Porsche 911 Carrera RS 2.7 ускорява от 0-100 км/ч за 5,8 секунди и развива 245 км/ч. Тогава това е най-бързият немски автомобил.

Първоначално планиран, като модел за хомологация за Group 4 за т.н. ‘Special GT’ клас, Porsche предвижда серия от едва 500 екземпляра. Общо обаче са произведени 1580 броя, като след 1000-ния екземпляр Porsche хомологира модела и за Group 3. Марката произвежда и 200 екземпляра с т.н. M471 пакет (Lightweight или Lightweight Sport), един от които виждате в галерията. Още 55 коли са в състезателни изпълнения, 17 от базовия модел и 1308 ‘Touring’ версии (пакет M472).

Именно ‘Lightweight’ версията тежи 960 килограма, с цели 115 кг по-малко от ‘Touring’. Спестената маса идва от по-тънката ламарина, стъкла, по-леките брони от фибростъкло, както и от по-леките спортни седалки. Екземплярът продаден през RM Sotheby’s е с опционалните М458 седалки, най-твърдите от всички.

Базовата цена на колата е била 34 000 германски марки, като M471 пакетът се е доплащал 700 марки, а Touring – 2400. Днес? Могат да се намерят запазени екземпляри от по над 500 хил. евро, а този боядисан в ‘Light Yellow’ смени собственика си за споменатите вече 2,5 млн. лв.

Защо? Ами, най-вече защото се е намерил човек, който да ги даде. Освен това оскъпяващ фактор е, че автомобилът е имал само един предишен притежател, а състоянието му е оригинално. С изключение на боядисаните от въпросния в черно огледала и разпадналите се гумени летни, чрез които се заключва задния капак. Те са наследени от механизма означен с M472 в списъците на Porsche.

Въпросът е дали бихте дали толкова пари за тази кола, която струва на практика колкото наскоро продадено и също жълто Porsche Carrera GT, на което може да кажете „здрасти“, като кликнете на тази снимка долу.

Чичо Искрен се вихри!