Skoda Fabia RS Rally2 се задава с 289 к.с. и 35,8 метра тръби в купето
Fabia Rally2 и Rally2 evo са едни от най-успешните рали автомобили. Това е просто факт. Между 2015 и 2022, те са спечелили над 1700 ралита, а сега Skoda Motorsport представя техния наследник, Skoda Fabia RS Rally2, базиран на 4-ото поколение Fabia. Супер.
Както ново? Ами, доста. Двигателят остава 1,6-литров, базиран е на 2-литровия EA888, със специална турбина и иновативен кулер, нова електроника, 389 к.с. и 430 Нм въртящ момент. Които би трябвало да са достатъчни за още победи.
Скоростната кутия е 5-степенна секвенциална и е с много къси предавки, което предопределя и максималната скорост от около 200 км/ч. Тягата се разпределя между четирите колела през два диференциала, като Skoda Motorsport ще предлага колата с два типа спирачки, за асфалт и макадам, в зависимост от размера на джантите.
Чехите казват, че новата кола е много по-устойчива на усукване и че са използвали 35,8 метра тръби за заваряване на предпазната клетка вътре. Аеродинамиката също е подобрена – силата на притискане е почти двойно повече спрямо на предходния модел. Тук обаче, за разлика от серийната Fabia, няма активна аеродинамика, заради регулациите на FIA.
А какво ще кажете за цвета? ‘Mamba Green’ от Octavia RS и Enyaq Coupe RS iV. Дали да очакваме и по-специална шосейна версия в духа на Yaris GR? Бихте ли карали такава?