Pagani Huayra Codalunga е „дългоопашата“ версия за 7 млн. евро.
Codalunga на италиански означава именно дълга опашка и е очевидно защо Хорацио Пагани е избрал това име за най-новото си творение. Pagani Huayra Codalunga е вдъхновена от състезателните автомобили за „Льо Ман“ от 60-те.
И е поискана от клиенти. „Клиент не е някой, който купува от теб само веднъж. Истинският клиент се връща отново и отново,“ казва маестро Пагани. През 2018-та двама от тях го попитали дали не може да направи ‘Long tail’ модификация на Huayra, резултатът от което питане виждаме днес.
Задната секция е удължена с 360 мм, а черупката затваряща двигателя е с площ от 3,7 кв. м. Откровено казано, поне за мен, тази област на колата не е особено красива – визията на McLaren Speedtail, изваяна от българин, е доста по-елегантна. Но, понеже не съм клиент на Хорацио, мнението ми няма никакво значение.
Около титаниевата изпускателна система и стоповете няма никакви решетки. Първата тежи едва 4,4 кг, а цялата кола е само 1280 кг. Никакъв проблем на 6-литровия туйн турбо V12 с 840 к.с. и 1100 Нм.
Хорацио ще направи само 5 екземпляра, всеки с начална цена от 7 млн. евро или около 13,7 млн. лв. Разбира се, всеки от петте клиента ще може да специфицира автомобила си по различен начин, което да го дооскъпи.