Защо GM рекламира новия Cadillac Lyriq включен към… генератор?

Защо GM рекламира новия Cadillac Lyriq включен към… генератор?
29 Jun 2022

В първия момент се учудих много защо GM разпространяват снимка на чисто новия си електрически модел Cadillac Lyriq, свързан към генератор. Казах си „Дизелов генератор?“ Реших, че стратегията на концерна е да бъде откровен, че рано или късно на някой клиент ще му се наложи да зарежда от генератор с фосилно гориво.

Предположих, че в прессъбщението за колата ще пише обяснение, но уви, нямаше нищо. Надписът Hydrotec обаче издава - това е името на технологията с горивни клетки, която GM разработва вече повече от 50 години. Идеята за подобен тип мобилни точки за зареждане е интересна и решение за райони, в които няма изградена електропреносна мрежа.

Колата? Cadillac Lyriq е базиран на ‘Ultium Platform’ със задно предаване и разполага с 340 к.с. и 440 Нм. Енергията идва от батерия с капацитет от 100 кВтч, достатъчна са пробег от 300 мили или около 480 км. Максималната мощност на зареждане е 190 кВт, чрез която за 10 мин. се „качва“ достатъчно електричество за над 120 км пробег, казват от GM. Cadillac предлага и „водещ в сегмента 19,2-киловатов домашен модул“, който зарежда колата за над 80 км за час.

Дизайнът отвън? Виждате го, типичен за марката, с до 22-инчови джанти и изсечени форми. Вътре впечатлява дигиталното табло – дисплей с диагонал 33 инча (84 см) и „способност да излъчва над 1 милиард цвята“. Успех с разграничаването им.

Цените започват от 62 990 долара за версията със задно, като по-късно ще се появи и с двойно предаване. Тя ще стартира от 64 990 долара.

Сбогом V10!