Това е Volkswagen Phaeton D2 Concept, нероденият наследник на луксозната лимузина
Volkswagen Phaeton бе първият наистина луксозен модел на марката. Кола плод на педантичността на Фердинанд Пийх, разработвана на практика паралелно с друга мечта и грандиозен проект на магната – Bugatti Veyron. Phaeton се произвеждаше предимно на ръка в Дрезден, в специална фабрика наречена “Gläserne Manufaktur” или „Стъклената фабрика“, заедно с Bentley Continental Flying Spur.
Британският флагман до голяма степен бе базиран на Volkswagen Phaeton, който мнозина подценяваха, оприличавайки го на по-голям и скъп Passat. И това бе основен проблем на модела. Супер високотехнологичен, луксозен, със сдържан дизайн, достоен конкурент на A8, S-клас и Серия 7, но обезценяващ се, като облизан сладолед на слънце, особено версиите с W12.
Phaeton получи няколко обновления, между 2007 и 2014, със сериозна промяна във визията през 2010, докато през 2016 бе спрян от производство. Причината? Няколко, сред които слабите продажби. При дебюта VW заявиха, че фабриката в Дрезден има капацитет за 20 000 коли годишно, като през 2006, след 4 години на пазара, бяха направени едва 25 000 екземпляра. Крайният резултат е едва 84 253 продажби между 2002 и 2016.
Друга причина, в комбинация с лошите резултати, е масовото електрифициране. Бордът на директорите реши, че е по-добре да инвестира средствата в EV платформа отколкото в имиджов луксозен седан. Обсъждан е бил и чисто електрически наследник за 2017, но в крайна сметка до такъв не се стига, а в „Стъклената фабрика“ започва производството e-Golf.
Колата от галерията? Phaeton D2 Concept от 2016, който VW пазеше в тайна и показва едва сега. Дизайнът може да интерпретирате сами, марката не дава много информация за колата, но посочва, че кокпитът с поставен под ъгъл централен дисплей се появява серийно две години по-късно, през 2018 в Touareg с ‘Innovision Cockpit'.
Какво е вашето мнение за неродения нов Phaeton? Липсва ли ви стария модел? Имате ли впечатления от него?