Това е Volkswagen Phaeton D2 Concept, нероденият наследник на луксозната лимузина


08 Jul 2022

Volkswagen Phaeton бе първият наистина луксозен модел на марката. Кола плод на педантичността на Фердинанд Пийх, разработвана на практика паралелно с друга мечта и грандиозен проект на магната – Bugatti Veyron. Phaeton се произвеждаше предимно на ръка в Дрезден, в специална фабрика наречена “Gläserne Manufaktur” или „Стъклената фабрика“, заедно с Bentley Continental Flying Spur.

Британският флагман до голяма степен бе базиран на Volkswagen Phaeton, който мнозина подценяваха, оприличавайки го на по-голям и скъп Passat. И това бе основен проблем на модела. Супер високотехнологичен, луксозен, със сдържан дизайн, достоен конкурент на A8, S-клас и Серия 7, но обезценяващ се, като облизан сладолед на слънце, особено версиите с W12.

Phaeton получи няколко обновления, между 2007 и 2014, със сериозна промяна във визията през 2010, докато през 2016 бе спрян от производство. Причината? Няколко, сред които слабите продажби. При дебюта VW заявиха, че фабриката в Дрезден има капацитет за 20 000 коли годишно, като през 2006, след 4 години на пазара, бяха направени едва 25 000 екземпляра. Крайният резултат е едва 84 253 продажби между 2002 и 2016.

Друга причина, в комбинация с лошите резултати, е масовото електрифициране. Бордът на директорите реши, че е по-добре да инвестира средствата в EV платформа отколкото в имиджов луксозен седан. Обсъждан е бил и чисто електрически наследник за 2017, но в крайна сметка до такъв не се стига, а в „Стъклената фабрика“ започва производството e-Golf.

Колата от галерията? Phaeton D2 Concept от 2016, който VW пазеше в тайна и показва едва сега. Дизайнът може да интерпретирате сами, марката не дава много информация за колата, но посочва, че кокпитът с поставен под ъгъл централен дисплей се появява серийно две години по-късно, през 2018 в Touareg с ‘Innovision Cockpit'.

Какво е вашето мнение за неродения нов Phaeton? Липсва ли ви стария модел? Имате ли впечатления от него?

Фенове сме! A вие?