Решено: Билетите за градския транспорт в София стават за време
С 37 гласа "за", 14 "въздържали" се и 0 "против" на заседание в Столичния общински съвет бе одобрена новата наредба за тарифна политика за билетите в градския транспорт. Така билетите за градския транспорт в София стават за време.
Автор: Йордан Георгиев, OFFNews.bg
Въвежда се билет/карта “30 плюс” на цената на досегашния еднократен билет - 1,60 лв. В първите 30 минути пътуващият ще има има възможност да се използва цялата мрежа на градския транспорт с възможност да се прекачва. След изтичане на 30-те минути пътуващият може да се довърши пътуването в последното превозно средство, без ограничаване на времето.
С карта "60+" на стойност 2,20 лв. ще може да се сменят превозни средства в рамките на един час, като пътуването с последното може да продължи без нарушение, ако качването е извършено преди изтичането на 60 минути от началото на пътуването. Въвежда се еднодневна карта с възможност за пътуване и през нощта.
Годишната карта за градски транспорт остава 365 лв. Нововъведението при нея е възможността за трикратно разсрочване на вноски. Вноската за първото тримесечие е на цена от 150 лв., за второто - 120 лв., а за останалите 6 месеца е 100 лв. С нея може да се паркира и безплатно в буферните паркинги.
Има промяна при месечната студентска карта, която ще бъде на стойност от 20 лв., вместо 21,50 лв. Предвижда се годишна карта за студенти и ученици - 200 лв. Въвежда се нов превозен документ - младежка карта за младежи до 26 г. Тя дава възможност срещу 25 лв. на месец и 250 лв. на година младите хора да се снабдят с относително евтин документ за ползване на обществен транспорт.
Месечната карта е най-ползваният документ и тя запазва цената си от 50 лв. за работещи. Въвежда се месечна карта "Родител" на стойност от 10 лв. за всеки родител, който ползва отпуск при отглеждане на дете до 2 г. За пенсионерите над 68 г. отстъпката ще бъде 80% от цената на редовната месечна карта - те ще плащат 10 лева.
Въвежда се задължителна валидация при качване в обществения транспорт. Тя служи освен за застраховка на пътника, и за улесняване на проверките, за да се види къде и кой пътува гратис. Картата с талони за 10 еднократни пътувания отпада, защото чрез електронната система има възможност за закупуване на неограничен брой талони.
Една от целите е да се намали дългия списък на превозни документи, които с времето са загубили своето значение.