Alpine A110 E-ternite Concept е предвестник на чисто електрически Alpine


25 Jul 2022

От една страна е странно точно Alpine A110 да минава на ток. Основен акцент на тази кола е лекотата, която е в противоречие с батериите. От друга обаче е логична стъпка. Така смята и Лука де Мео, шефът на Renault, който казва следното: „Желанието ми е да електрифицирам Alpine за да запазя това име за вечността“. Инженерите са използвали техниката на Renault Megane E-Tech Electric, която е доста добра база. Днес дори ще пуснем видео в YouTube канала ни, в което подробно разискваме нейната същност, с инж. Пламен Малджански (клик тук за канала ни).

Alpine A110 обаче е проектиран да бъде с двигател с вътрешно горене, затова батерията не е настанена в пода, между двете оси, a e съставена от 12 модула и изправена между задните седалки и седящият отзад ел. мотор. Капацитетът ѝ е 60 кВтч, които са достатъчни за доста приличните 420 км пробег, по данни на Alpine. Моторът пък е с мощност 200 кВт или 272 к.с., с които колата ускорява от 0-100 км/ч за 4,5 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Интересното е, че инженерите са решили да запазят DCT кутията, макар че тя е преработена, с ново електронно управление заради спецификата на въртящия момент на ел. мотора.

Сигурно се питате колко по-тежка е станала колата? От Alpine казват „само“ 258 кг. Целта на проекта е била да се вмести в 1320 кг, като крайният резултат е 1378 кг при около 1100 кг за Alpine A110 с двигател с вътрешно горене. За целта са монтирани по-твърди пружини, задното окачване е преработено, а амортисьорите са Öhlins.

Друга новост е големят шибедах. Системата реално е съставена от два махащи се на ръка панела, които са изработени от рециклиран карбон. Нова е и инфотейнмънт системата, чиито екран реално е стандартен и махащ се таблет. Стереото също е с високо качество, подчертават от Alpine.

Сбогом V10!