Този брутален 1991 Jaguar XJR-15 е един от само 27 и се продава
За мнозина Jaguar XJR-15 е нещо ново, нищо че моделът вече е на повече от 30 години. Колата седи в сянката на известността на нейния наследник, Jag XJ220, който е много по-познат, но и много по-различен. Най-малкото е с V6 мотор за разлика от V12 агрегата в XJR-15.
Писах за култовия Jag XJR-15 през януари 2019, статия придружена с яко видео, а днес споделям с вас този екземпляр, който е на едва 1370 мили (2200 км) и се продава през pistonheads.com. Този е с шаси №21 от само 27 шосейни екземпляра, като общия брой направени коли е 51 (останалите са състезателни). Това прави колата по-рядка от McLaren F1, Ferrari F50 и други легендарни модели.
Автомобилът е базиран на състезателният Jaguar XJR-9 Group C, който има победа в „24-те часа на Льо Ман“. Самите Jag обаче не са имали капацитета и техническото ноу-хау да я произведат, затова го правят с помощта на TWR. Конструкцията е изработена почти изцяло от карбон и кевлар, нещо невиждано по това време, в резултат на което масата е малко над 1 тон.
Отзад работи 6-литров атмосферен в V12 с 450 к.с., като скоростната кутия е била или 6-степенна без синхронизатори или опционалната 5-степенна, с каквато е конкретния екземпляр. Резултатът е 0-100 за малко над 4 секунди и максимална скорост от над 300 км/ч.
Jag XJR-15 е странен. Задният капак например не е капак, а цяла обвивка. За да я отворите и да стигнете до двигателя, трябва да свалите гумите и още неща – процедурата отнема почти час! При този обаче явно системата е улеснена, защото на една от снимките се вижда отворен и дори че има амортисьори.
Стоповете са от Mazda MX-6, не се пали с ключ, страничните стъкла не се свалят, климатикът е просто един бутон с позиции ‘HOT’ и ‘COLD’, а предното стъкло е с подгрев. А, да, и предните прозрачни „стъкълца“ на долните фарове са залепени с велкро, за по-лесен достъп до крушките.
Друга необичайна „опция“, макар и серийна, е разговорната система със слушалки и микрофони. Кокпитът е доста шумен и провеждането на нормален разговор при над 3000 об/мин е невъзможен без комплекта. Колата е епична. Цената? Ами, около 1,2-1,5 млн. долара.