Porsche Taycan Turbo S е новият електрически рекордьор на „Нюрбургринг“


10 Aug 2022

Времето е 7 мин. и 33 сек, с почти три секунди по-добро от досегашния рекорд на Tesla Model S Plaid (7:35,6).  Човекът зад волана на бързото Porsche Taycan Turbo S е бил Ларс Керн, тестови пилот на марката, който неслучайно държи и актуалния рекорд за сериен автомобил на „Ринга“, 6:38,835, поставен през юни 2021, с подготвено от Manthey Racing Porsche 911 GT2 RS (991.2).

Но, обратно към електрическия рекорд. Колата е сериен Taycan Turbo S, но оборудван с новия и т.н. ‘performance kit’ изразяващ се в 21-инчови джанти RS Spyder, обути в гуми Pirelli P Zero Corsa, „чиято смес е сходна с тази на състезателните гуми“. Софтуерът на Porsche 4D Chassis Control системата също е обновен, за да може окачването да се разбира оптимално с новите Pirelli.

От Porsche също уточняват, че новите гуми са предназначени основно за каране на писта. Желателно е собствениците да ги сменят със шосейни за нормална употреба, като това обаче не налага промяна на софтуера на окачването.

Естествено, заради сигурността на Керн колата е оборудвана със състезателни седалки и предпазна клетка, но иначе е в абсолютно заводска спецификация, казват от Porsche. Колкото до „перформънс кита“, той може да се поръча от Porsche Tequipment и след, като вече сте си взели своя Taycan Turbo S. Супер. Колко ще трябва да платите, ако искате да притежавате най-бързият сериен електромобил на „Ринга“? Базовият Taycan Turbo S у нас започва от 381 270 лв., а цената на „оптимизиращия пакет“ не фигурира в конфигуратора. Намерих обаче публикация, в която се споменава сумата от 13 377 евро или около 26 хил. лв. Не са ли много за комплект гуми и софтуер?

Сбогом V10!