Единственият 1956 Continental Mark II Convertible се продавa
Точното наименование на автомобила е 1956 Continental Mark II Convertible by Derham, като последното идва от Derham Body Company. Това е каросерийната работилница изработила този един единствен екземпляр. Защо е само един?
По онова време Continental е бил абсолютният връх на компанията Ford, обособен като отделна марка, само с един единствен модел, купето Continental Mark II. Амбицията на Уилям Клей Форд била да се произведе възможно най-луксозния автомобил, без значение от разходите. В резултат нямало по-скъпа американска кола на пазара, цената започвала от 10 000 долара, а за конкурент бил спряган Rolls-Royce Silver Cloud.
„Двойката“ идва от факта, че моделът реално наследява Lincoln Continental MkI (1939-1948), а първоначалният план бил гамата да включва също седан с четири врати и кабриолет с две врати, във варианти с текстилен и с твърд таван. Огромната инвестиция и ограничената серия обаче не оправдала появата на друго изпълнение освен купето.
Derham Body Company завършват този прототип през октомври 1956, оригинално в бяло с червен салон. Колата дебютира на панаира в Тексас, след което обикаля различни изложения из страната. В последствие колата е купена от Марта Файърстоун Форд, жената на Уилям Клей Форд и внучка на Харви Файърстоун, основател на едноименната марка гуми. Сериозни хора. Преди да подкара своя буквално уникален Conti Mark II Convertible, автомобилът претърпял модифициране до спецификация на купето от 1957-ма.
Това означавало смяна на мотора с нов 368-кубиков (6-литра) V8 с 300 к.с., нови скорости и диференциал с ограничено приплъзване на задната ос. Цветът бил сменен със синьо, гюрукът подменен с нов черен, а салонът – също в синя кожа. На една от снимките ще видите и добавената метална табелка с името на гордата собственичка.
На по-късен етап г-жа Форд решила да смени цвета още веднъж, този път с тъмнозелен, кара го така и го продала на инженер работещ във Ford на име Боб Вагнер. Уилям Форд обаче явно е имал друг потенциален купувач на разточителното кабрио, явно по-важен човек в компанията, в резултат на което убедил г-н Вагнер да се раздели с автомобила малко след, като го е придобил, за да не поставя г-н Форд в неудобна ситуация.
Вагнер се вслушал в думите на началника си (имал ли е избор…) и се свързал с човек, който знаел, че ще оцени и пази ценния уникат. Валтер Гойпингер разменил своя титулуван от изложения 1947 Lincoln Continental и додал още 5000 долара. Сделката е затворена през май 1961 и оттогава този 1956 Continental Mark II Convertible остава притежание на семейство Гойпингер в продължение на шест десетилетия.
През 2011 автомобилът е реставриран, а в момента колата изглежда до голяма степен така, както я е приела г-жа Форд преди 65 години. Обявен е на търг през RM Sotheby’s, а прогнозната цена е в диапазона 250 000–350 000 долара.
Разгледайте галерията, след което може да кликнете на тази малко по-нова американска класика, 1974 Cadillac Eldorado Coupe 8.2 V8 с 238 к.с., който се продава за 112 хил. лв.