Новият Koenigsegg CC8 50 е с ръчни скорости и е в духа на първия модел на марката

  • Галерия с 9 снимки. Галерия с 9 снимки.
  • Koenigsegg CC8S от 2002. Koenigsegg CC8S от 2002.

19 Aug 2022

Koenigsegg CC8 50 е страхотен и е поредна демонстрация на начина на мислене и вниманието към детайла на Кристиан фон Кьонигсег. Колата дебютира по повод 20 години от първия сериен автомобил на марката, предизвикалият фурор Koenigsegg CC8S, а 50-ката в означението е заради задаващият се 50-и рожден ден Кристиан и заради обема на серията.

Един вид, Кьонигсег прави нещо подобно на това, което Lambo направиха с Countach. Но по уникален техен начин. Визуално автомобилът напомня на дебютиралия през 2002, но реално е технически базиран на Jesko, с няколко отчетливи разлики, една от които РЪЧНАТА СКОРОСТНА КУТИЯ. О, да!

Тя обаче далеч не е класическа, въпреки металната прорязана в H-образна схема основа. Наименованието на кутията е съкратено на… TWMPAFMPC. Това е абсолютно сериозно, като Кристиян уточни в „лайв“ дебюта, че това всъщност е определение за целия проект и идва от ‘The Worlds Most Powerful And Fastest Manual Production Car’.

Самият механизъм от предавки, по същество, е сходен с този при Jesko, но при CC8 50 имате лост за избиране на 6 предавки, ръчно, както и трети педал за активиране на съединителя. С него шофьорът задейства хидравличен механизъм (естествено придружен с доста електроника), който оперира фактическия съединител. „Реално нямаме възможността да превключваме, но имаме възможността да комуникираме директно, така както с нормална ръчна кутия,“ казва г-н Кьонигсег.

Предавките обаче реално са си 9, но понеже това е много за ръчка, Koenigsegg са направили така, че да разполагате с различни предавателни числа, в зависимост дали колата е настроена за шосето или за пистата. Мега!

Двигателят? Доста сходен с този на Jesko, 5-литров битурбо V8 но с по-малки турбини, за да се елиминира напълно турбо дупката. Не, че такава се усеща при Jesko, казва Кристиян, но желанието му е било при CC8 50 да има абсолютно натурално усещане. В резултат мощността е намалена до „едва“ 1185 к.с. с бензин 95 и 1385 к.с. при каране с E85. (съответно 1280 к.с. и 1600 к.с. при Jesko). Максималният въртящ момент също е 1385 Нм, а масата – 1385 кг.

Много практичен и интересен!