Официално: следващото Bugatti ще е хибрид


23 Aug 2022

Преди броени дни Bugatti показа хипер роудстърът Mistral, с който марката (а и светът) изпраща епичния 8-литров „куад-турбо“ W16 в историята. Какво следва обаче оттук нататък? Обединението на Bugatti с Rimac предполагаше чист електрически модел, но се оказва, че това не е желанието на Мате Римац. TopGear.com публикуваха интервю базирано на подкаст с хърватския автомобилен човек, в което той казва интересни неща за бъдещето на марката от Молсхайм.

„Когато започнахме да обсъждаме обединяването на двете марки, VW и Porsche ми казваха, че следващото Bugatti трябва да бъде електрическо. Което би било най-лесното нещо, да вземем Nevera, която разработвахме в продължение на пет години и която е най-динамичната електрическа кола, и просто да сменим емблемите.“

Да, но не. Мате е отстоял позицията си. „Борих се яростно с мениджмънта на Porsche и Volkswagen. Изложих ясни аргументи защо следващото Bugatti не трябва да бъде само на ток. И смятам, че това решение е абсолютно правилно. Така, че ще запазим Rimac чисто електрически, а Bugatti, в бозримо бъдеще, ще продължи да има двигатели с вътрешно горене, със силна хибридизация, интереси комбинации между ДВГ и електромотори.“

Мате не казва нищо по отношение на работен обем, брой цилиндри или турбини. Казва само, че „ще бъдете много изненадани от типа двигател с вътрешно горене.“ Трицилиндров турбо мотор, като при Koenigsegg Gemera? Шеснадесетцилиндров боксер? Роторен мотор? Когато името Римац е замесено, може да очакваме всичко.

„Малцина са разработвали автомобил от нулата, наистина от нуата. Направихме това с Nevera, преди това с Concept One, а сега ще го направим с Bugatti.“

 

Първородната Godzilla!