Строежът на магистралата от София до Калотина пак закъснява, губим и евросредствата
България рискува да загуби около 250 млн. лв. от еврофондовете заради забавянето на строителството на магистралата от София до Калотина, която трябваше да бъде готова през 2012 г.
Докъде е стигнало строителството?
От трите участъка, готов е само средният – от Драгоман до Сливница.
Този от Калотина (границата със Сърбия) до Драгоман (14 км) е почти готов, но откриването му за пореден път ще бъде отложено и вероятно няма да се случи през септември 2022, както е обявено, съобщава Mediapool. През миналата година трафикът по този участък беше оставен да се ниже със средна скорост 5 км/ч през абсурдни за ЕС кратери и участъци без асфалтова настилка.
Още по-сложно е положението с участъка от Сливница до София, макар да минава през равнинни терени, за разлика от сложния ландшафт на територията на Сърбия – където магистралата беше изградена с множество мостове и тунели. Mediapool съобщава, като се позовава на Министерството на транспорта и съобщенията, че забавянето на началото на строителството се дължи на бавното издаване на документи, свързани с екологичните рискове и разрешенията за строеж. При положение, че строителството още не е започнало, шансът то да завърши до края на 2023 г., за да не бъде загубено европейското финансиране, е доста малък.
Така в най-добрия случай 60-километровата магистрала А6 (Европа) ще бъде изцяло готова през 2024 г. – 12 години след началото на строителството.