Влаковете на БДЖ закъсняват с между 1000 и 1800 минути на ден


30 Aug 2022

Задава се поредна реформа в БДЖ, стана ясно от брифинг на зам.-министърът на транспорта Красимир Папукчийски. Изключително тежкото състояние на държавните железници изглежда продължава да се влошава, като от началото на годината са отменени 5700 влака. Това прави все едно 12 дни в страната не са се движели влакове, обяснява министърът, цитиран от Mediapool.

Закъснението на влаковете е средно между 1000 и 1800 минути на ден – главно заради окаяното състояние и недостигът на локомотиви и вагони, липсват и машинисти.

„На база на тази констатация съм разпоредил на Управителния съвет и на генералния директор на БДЖ да предприемат незабавни мерки за ремонтиране на локомотиви и вагони, които да могат да покрият 100% от графика. Трябва да доведем услугата в този вид, в който трябва да я предоставяме на гражданите“, казва Папукчийски. 

Новите влакове

Още по-тъжно е, че плановото сервизиране на 15-те нови локомотива Siemens Smartron се бави заради бюрократични спънки. Така половината от тях не са в движение. Най-абсурдното е, че на този фон някои от най-новите мотрисни влакове вече се бракуват. Така през януари за скрап е отишла мотриса Siemens Desiro, произведена през 2005 г. Експлоатационният живот на тези мотриси е между 30 и 35 години, заявява Папукчийски.

Много практичен и интересен!