Преди да почине създателят на Ferrari 288 GTO и F40 Никола Матераци направи това!
Колата от снимките тук е напълно реална. Официално се казва Maggiore GranTurismO, създадено от италианската марка Automobili Maggiore. Но тя е много, много, много повече от случаен рестомод.
Доскоро тази кола е била (вероятно червено) Ferrari 308 като на снимката отдолу, оригинално оборудвано с 2,9-литров средноразположен V8 двигател. Но проектът всъщност отдава почит към една друга, по-голяма легенда от Маранело, създадена от Никола Матераци и записана в автомобилната Библия като Ferrari 288 GTO, което както знаете е хомологация именно на 308 GTB, върху което стъпва Maggiore GranTurismO.
Никола Матераци почина преди няколко дни, на 24 август, на 88 години. Но в края от живота си този талантлив човек, работил като главен инженер на Ferrari 288 GTO, Ferrari F40 и Bugatti EB110, се включва в проектирането на Maggiore GranTurismO. Само този факт превръща колата от снимките тук в истински съвременен шедьовър.
Никола Матераци всъщност е ръководител на проекта, но уви той не можа да го види по време на неговата премиера по време на събитието Hampton Court Palace Concours.
Основателят на Automobili Maggiore Джанлука Маджоре каза, че „най-голямото съжаление бе, че не можах да споделя този момент с някой от хората зад самия проект. Това е истинска почит към един от най-известните инженери и дизайнери, които автомобилният свят някога е имал“.
Ето и малко подробности за самата кола. Шасито от Ferrari 308, върху което стъпва жълтото Maggiore GranTurismO, е реставрирано и подсилено. Задната следа е увеличена, монтирано е ново окачване и състезателна спирачна система от Brembo. Но по-хубавото от страна на малката марка и Никола Матераци е, че връщат в купето двигателя от 308.
Споменатият по-горе 2,9-литров V8 отново намира мястото си зад двете седалки, но е с няколко значителни промени. Той получава нови глави, дросели, интеркулер, карбонови всмукателни колектори и два турбокомпресора с каскадно пълнене. Това отключва от старото сърце на Ferrari 308 нови 600 к.с., които преди достигнат до задните гуми минават през нова 6-степенна ръчна скоростна кутия.
Е, какво ще кажете за този красавец, направен от, както се каза по-горе, „един от най-известните инженери и дизайнери, които автомобилният свят някога е имал“?