Мате Римац през McDrive с Veyron Grand Sport Vitesse, колата която през 2013 постави рекорд за най-бърз кабриолет

  • Галерия с 9 снимки. Галерия с 9 снимки.
  • Peugeot Speed Fight II X-Race, каквото е имал Мате. Peugeot Speed Fight II X-Race, каквото е имал Мате.

09 Sep 2022

Мате Римац е голям. Писали сме много за него и за нещата, които прави, супер земен е и споделя интересни неща в социалните мрежи. Като например няколко публикации от 5 и 6 септември, снимки, видео и мисли относно карането на Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse.

При това не на кое да е Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse, а на самата кола, с която китайският състезател Антъни Лиу постави рекорд за най-бърз кабриолет в света. Това се случи на 6 април 2013 г., на тестовото съоръжение „Ера-Лесин“, където мощният 1200 к.с. Vitesse успя да регистрира 408,84 км/ч.

Очевидно Мате е карал същия автомобил на чиито праг с маркер е записано постижението и датата. Шефът на Bugatti-Rimac обаче не е настъпвал хипер кабриото с над 400 км/ч, а вместо това е минал през McDonald’s в Загреб, възползвайки се от удобството на прибрания покрив, за по-лесно вземане на вечерята от гишето на McDrive.

„Бе невероятно да пробвам легендарната кола-рекордьор, същото Bugatti Grand Sport Vitesse, което счупи рекорда за отворен автомобил през 2013. Оранжевите му джанти ми напомнят за първото ми превозно средство (което обичах много!) – Peugeot Speed Fight II X-Race.“

Показателно за същността на Мате е и отговорът му под един доста дълъг и заядлив коментар, как той уж бил загрижен за планетата, пък поствал снимки на Bugatti Veyron. Контра коментарът на Мате гласи следното:

„Тони [разочарованият критик], хората качват „дъкфейс селфита“ от тоалетни във Фейсбук. Аз качих снимка на Veyron поставил рекорди (същата кола), с който минах през McDonald’s в Загреб, за веган бургер на връщане от Supercar Owners Circle. Зад това няма някаква гениална философия. Не се взимай прекалено на сериозно, никой не трябва.”

Както писах в самото начало – голям. Друго любопитно нещо в публикациите му е пробегът на колата от почти 49 хил. км. Сериозен за подобен автомобил, като е ясно, че някои от тях са направени с доста висока скорост. Справка в mobile.de показва, че се продават само 11 Veyron-a, четири от които Grand Sport Vitesse, като колата с най-голям пробег е на 33 хил. км и с цена 2,32 млн. евро. Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse се произвежда в периода 2012-2015 г. Направени са 92 броя, като само 8 от тях са в т.н. World Record Car (WRC) изпълнение, продавано ново за 1,99 млн. евро.

Чичо Искрен се вихри!