RENNtech S76R e 1992 Merc 600 SEL с 615 коня и керамични спирачки


21 Sep 2022

RENNtech. Позната ли ви е тази тунинг фирма? На мен да, но едва днес реших да прочета ‘About us’ секцията в сайта им, от която разбрах, че основателят на ателието има сериозен опит в AMG. Хартмут Фейл е работил 12 години в най-известната тунинг компания за Mercedes, технически директор за САЩ, преди въпросната да се слее с… Mercedes през 1999.

Тогава Хартмут основава RENNtech, първоначално с цел да обслужва AMG колите, а в последствие разработва свой програми. Неведнъж сме писали за модифицирани от него коли, но тази е много специална.

Името на проекта е RENNtech S76R, а за база е използван W140 600 SEL от 1992 г. Двигателят е 6-литровият V12 M120, развиващ 408 к.с. и 580 Нм в заводски вид. Този обаче е с разпробити до 92 мм цилиндри и увеличен до 95 мм ход на буталата, което резултира в 7,6 литра работен обем. Инженерите на RENNtech са инсталирали ME-1 управление на мотора и са направили окабеляване от нулата. Много времеемък процес пише в сайта.

Колекторите също са специално направени, с еднаква дължина са и са от неръждаема стомана. Изпускателната система също е от този материал и завършва с два класически изглеждащи накрайника. Резултатът е 615 к.с. и 953 Нм, които отиват към задната ос през 5-степенна автоматична кутия (заводски е с 4-степенен автоматик, тази е по-нова и здрава) и добавен диференциал с ограничено приплъзване.

Динамиката? Ускорение от 0-100 км/ч за около 5 секунди и максимална скорост от 250 км/ч. Окачването е модифицирано, както и спирачната система. Тя е с карбон-керамични дискове с диаметър 402 мм отпред и 6-бутални апарати, а отзад – 360 мм и 4 бутала.

Хартмут Фейл казва, че карбон-керамичната спирачна система не е двойно по-лека от серийната, а по-скоро три пъти. Джантите също са направени специално за тази кола, 19-ки и обути в Michelin Pilot Sport 4S. С изключение на колелата, предната броня и лип спойлера на задния капак, отвън колата изглежда почти заводски.

Отвътре? Използвана е „кожа от Mercedes“ казва шефът на RENNtech, „внос от Германия, което не бе лесна задача“, допълва той. Черен салон с червени тръбни кантове, карбонови апликации и алкантара – изчистен и стилен, какъвто е и екстериора. Много яка кола.

Сбогом V10!