Renault R5 Turbo 3E идва с 380 ел. коня и дрифт режим

  • Галерия с 14 снимки. Галерия с 14 снимки.

23 Sep 2022

Дрифт режим. Той става все по-популярен, все повече по-спортни модели получават такъв, все повече марки го посочват, като ключова способност на даден автомобил. Отбелязвам го, защото е интересен феномен, както се случи със системата за лаунч контрол. Renault R5 Turbo 3E също може да бъде настроено да се плъзга настрани с превъртащи гуми. Електромоторът е с мощност 380 к.с. (280 кВт) и може да стовари мигновено 700 Нм въртящ момент. Стойности вероятно доставящи удоволствие, при маса на колата 980 кг.

Цели 520 от тях се дължат на батерията, която е с капацитет 42 кВтч и се зарежда само за два часа, ако обаче е свързана с 380-волтов/32-амперов източник. Техниката е обрамчена с тръбно шаси, предпазна клетка сертифицирана от FIA, а външните панели са карбонови.

Динамиката? Ускорение от 0-100 км/ч за 3,5 секунди или за 3,9 , ако е активиран въпросният дрифт режим, а максималната скорост е 200 км/ч. Режимът за забавление обаче не е кръстен Drift, а Turbo, като има също Track invader и още един – Donut, за 360-градусови изпълнения.

От Renault уточняват, че тази кола е направена за забавление, един вид да не я взимаме много на сериозно, прототип е, широк над 2 метра, дълъг едва 4 и висок 1,32. Гумите също са подобаващи, 225 x 35 R19 отпред и 325 x 25 R20 отзад.

Визията? Виждате я. Вдъхновена е от Renault 5 Turbo 2, което важи и за интериора или по-скоро за дисплея зад волана. Десетте аналогови уреда при оригинала са интерпретирани с десет дигитални секции, а от централната конзола се извисява дълъг лост, който не е за смяна на предавки, а е ръчната спирачка.

Много практичен и интересен!