Това е 1987 Ferrari 288 GTO Evoluzione. Брутално (и) яко е и се продава

  • Галерия с 41 снимки. Галерия с 41 снимки.

26 Sep 2022

Едно от най-редките Ferrari-та правени някога. Ferrari 288 GTO Evoluzione е произведено само 5 пъти, което го прави точно 263 пъти по-рядко от F40 (1315 екземпляра).

Колата е направена с цел хомологация на състезателната версия за Group B, като тогава изискванията на FIA са били за минимум 200 шосейни екземпляра. И докато в Маранело оптимизират поточната линия за да отговорят на регулациите, регулаторният орган приема анекс, който позволява на производителите да се състезават с коли, от които има минимум 20 „нормални“ (на година, ако е необходимо).

Ferrari обаче така и не достигат дори до този брой, между 1986 и 1987 завършват само пет екземпляра, след което състезанията, за коеито е предназначено спират да съществуват.

Двигателят е 2,9-литров бутурбо V8, като на стандартното 288 GTB, но за разлика от неговите 400 к.с., при Evoluzione генерира 650 к.с. Масата на колата е едва 940 кг, което предопределя респектиращата максимална скорост от 370 км/ч. През 1986.

Този автомобил е от списъка на RM Sotheby’s Sealed търга и е с четвъртото произведено от петте шасита. Негов първи собственик е белгийският състезател Жан Блатон, който е карал в надпревари коли, като Ferrari 250 Testa Rossa, 250 LM, 250 GTO и 330 P4. След него шаси #79888 сменя няколко притежателя, включително и Лорънс Строл, собственикът на Aston Martin.

Колата попада в неговата богата колекция от Ferrari-та през 2007, където остава до 2013. А съвсем наскоро сегашният ѝ собственик я е поверил на специалистите от Michelotto Engineering S.p.A в Падуа, Италия, за детайлна реставрация.

Освен пребоядисването в оригиналната ‘Rosso Corsa’, на автомобила са сменени облицовките на таблото и седалките, коланите, страничните стъкла и централното огледало, горивопроводите и още механични компоненти, които не понасят на времето. Окачването е ревизирано, скоростите и…, стойността на фактурата е 133 000 евро, така че може да предположите, че италианците са се погрижили добре за това бижу.

Цената? Само можем да предположим. Обикновените 288 GTO вървят по 3-4 млн. евро, така че тук със сигурност ще бъдат похарчени над 10.

Първородната Godzilla!