Новото BMW S 1000 RR идва с 210 коня и настройки за дрифт

  • Галерия с 25 снимки. Галерия с 25 снимки.

29 Sep 2022

Мисля, че за втори път пиша колко важна явно е станала дрифт дисциплината за автомобилните производители. Или поне за тези, които правят по-мощни коли, като BMW например, които обаче правят мотоциклети още преди да запретнат ръкави с четириколесните.

При дебюта си през 2009 г. BMW S 1000 RR наистина вдигна летвата, беше ултра технологичен, спомням си, че прессъобщението бе 37 страници. И това май го пиша за втори път. И ето, че новият ‘DoubleRR’ е налице, изпълнен в стила на M 1000 RR. Моторът вече има крила, два малки елемента в предната част, които стабилизират байка при високи скорости, а и при завиване. Което също може да става с високи скорости.

Двигателят е модификация на досегашния агрегат, но подсилен до 210 к.с. (207 коня преди) и 113 Нм, а максималните обороти са 14 600. Рамката е оптимизирана откъм огъване, вече е с отвори е кръстена “Flex Frame”, като промени има и в геометрията – ъгълът на челото е намален с 0,5̊ , а офсетът на тройниците е редуциран с 3 мм. „Новата геометрия допринася не само за по-висока прецизност на управление, но и за по-добра обратна връзка от предното колело“, казват от BMW.

Дрифтът? Кормилната система вече има датчици за ъгъла на отклонение. Не за това, колко „се ляга с байка“, това го има от години, а колко е завил каращият. Данните предопределят количеството и разгръщането на мощността, като двете системи се казват Brake Slide Control и DTC Slide Control.

Системата за контрол на сцеплението позволява приплъзване на задната гума, до определен ъгъл на завиване. При превишаване на конкретната стойност, системата се намесва, намалява приплъзването и мотоциклетът се стабилизира.

Друго? Серийното оборудване включва неща, които преди се доплащаха. Като например литиево-йонният акумулатор, карбоновите колела и още няколко неща.

7 дни из България с Taycan!