Голям! Никола Цолов си осигури титлата в Испанската Формула 4 предсрочно!


03 Oct 2022

Без съмнение най-добрият пилот в тазгодишната Формула 4 (Испания) си осигури титлата предсрочно. 15-годишният български лъв стана шампион в първата си година, в която се прехвърли от картинга към болидите, а успехът е още по-голям, защото дойде след феноменален сезон с десет победи (дотук) от 18 старта. Сезонът завършва с три състезания на “Каталуня”, но Цолов вече не може да бъде достигнат от Хю Бартър, който изостава с 81 точки. Отборът на Цолов (Campos Racing) си осигури и отборната титла.

 

Освен десетте си победи в 18 старта дотук, Цолов има 12 полпозишъна, 14 най-бързи обиколки и 14 победи в шампионата при дебютантите.

 

През следващия сезон Цолов ще дебютира във Формула 3, с което ще стане първият българин в толкова високо ниво на шампионатите с открити болиди. Campos Racing има отбор във Формула 3, но българинът преди седмица тества с много по-силната кола на ART, с която Виктор Мартинс стана шампион на Формула 3 през сезон 2022. Календарът на Формула 3 обикновено включва около десет състезания, всичките на писти от Формула 1 и непосредствено преди самата надпревара във Формула 1.

Самият Никола говори пред БНР за първия си тест с болид от Формула 3 и очакванията си за новия сезон: „Стъпката между Формула 4 и Формула 3 е огромна. Около 15 секунди на обиколка, което е много. Това е най-голямата стъпка във формулите. По време на тестовете миналата седмица не ми беше лесно да се адаптирам бързо, но се получи много добре. Най-впечатляващото нещо е аеродинамиката. Всичко е много ново. Съединителят вече не е на педалите, а е на волана. Трябваше да науча много нови неща, но мисля, че се справих много добре. Следващите официални тестове с Формула 3 ще са следващата година, месец преди старта на сезона във Формула 1, затова през зимата трябва да се подготвя много добре. През 2023 във Формула 3 ще караме в уикендите, когато се провеждат състезанията във Формула 1, на същите писти. Всичко вече става много професионално и много скъпо. За това търсим спонсори. Все още не е ясно в кой отбор ще карам следващата година, нито какво ще карам. Сега на тестовете на пистата “Херес” не бях с отбора, за който се състезавам във Формула 4 – Campos, бях с френския ART. Има интерес от други отбори, най-вече когато се справяш добре“, разказа младият ни шампион пред БНР.

 

 

Сбогом V10!