Новият Hornet на Honda идва след 10 години отсъствие и с два цилиндъра по-малко


05 Oct 2022

Honda Hornet. Мога да пиша и говоря доста за модела, защото имам такъв вече повече от 10 години, модел 2003, CB600F, макар че през 2019 го продадох, само за да си го купя обратно (да, същият; не питайте…) в началото на тази година. Моят реално е второ поколение на модела PC36, въпреки че спокойно може да се приеме за фейслифт на първия Hornet PC34 от 1998. Имаше промени през 2005, когато Honda сложиха дигитален километраж и обърната вилка със златисти ботуши, а за периода 2007-2013 се произвеждаше PC41.

Последният Hornet вече беше без допотопните карбуратори (не че имам проблеми с моите), инжекцион, по-мощен, 102 к.с. (95-97 к.с. за PC36), с повече електроника, доста по-лесен за каране, малко по-мощен и… визуално различен. Винаги съм харесвал кръглия фар на оригинала, класическо излъчване, най-вече именно в периода 2003-2004.

А сега японците връщат името Hornet с нов байк, вече с работен обем от 755 куб. см, разпределен между… 2 цилиндъра. Досега всички издания на модела са се задвижвали от 4-цилиндрови редови двигатели, реално дефорсирани версии на пистовите 600-кубикови машини вграждани в CBR600.

Новата Honda CB750 Hornet обаче разчита на изцяло нов агрегат – ‘parallel twin’, 2-цилиндров с обем 755 куб. см и 270-градусов ъгъл на запалване, който би следвало да генерира приятен звук. Параметрите? Макс. мощност от 67,5 кВт или 90,5 к.с. при 9500 об/мин. За сравнение при моя 599-кубиковият карбураторен двигател развива 97 к.с. при 12 000 об/мин. Очевидно при новия концепцията е по-различна. Там имате и 75 Нм макс. въртящ момент, който е повече от 63-те Нм на PC36-ицата.

Масата? Готов за каране тежи 190 кг, което от Honda, казват, че е образцов показател за класа. Съотношението мощност/маса е 0,48 к.с./кг или, ако обърнем съотношението, 2,1 кг/к.с. Реално новият байк е малко по-лек от PC36-ицата, която суха е 183 кг, но пък и със 7 коня по-мощна.

Газта е електронна и има три режимa на каране – Rain, Standard и Sport, плюс още един User, който може да се конфигурира. Има възможност за настройване на т.н. моторна спирачна, системата за контрол на сцеплението и за повдигане на предната гума. Всичко това виждате на 5-инчовия цветен дисплей.

Рама и окачване? Стоманена, олекотена – 16,6 кг в сравнение с 18,5 кг за рамката на CB650R. Отпред имате 41-милиметрова обърната вилка Showa отпред с ход 130 мм и един шок отзад. Той подлежи на настройване по отношение на предварителното натоварване в 5 позиции. Спирачната система е Nissin с 296-милиметрови дискове и 4-бутални апарати отпред и 240-милиметров диск с еднобутална машинка отзад. Друго? Резервоарът е с обем 23 литра, осезаемо повече от 19-те литра на предходния модел и 17-те на моя.

Honda предлагат и множество аксесоари още с представянето на мотора, изборът за цвят е 4-ворен: Pearl Glare White или Graphite Black, като и двата идват с рамка в Metallic Red Flame и червена вилка, докато Matte Iridium Gray Metallic и Mat Goldfinch Yellow са с черна рамка и сива вилка.

Сбогом V10!