Този 1992 Lotus Omega е ултра рядък, разполага с 392 к.с. и се продава
Lotus Omega? Чували ли сте за тази кола? Вълк в овча кожа от 90-те, конкурент на BMW M5. Сега може да ви звучи смешно Opel да се мери с M5-ица, но тогава реалността е била такава. Даже този Opel или Lotus, както решите, е бил по-бърз от най-мощната E34-ка, а също и от култовия Merc 500E.
Шестцилиндровият редови мотор тук е с обем 3,6 литра, базиран на Opel-ския 3-литров агрегат, силно модифициран от Lotus. Като за начало инженерите от Хетел разпилват 24-клапановия редови шестак то 3,6 литра, сменят доста неща по него, в това число и коляновия вал, който е заместен от фрезован италиански компонент. Значителна промяна е и добавянето на две турбини Garrett T25, което резутира в максимална мощност от 382 к.с. при 5200 об/мин и 568 Нм при 4200 об/мин. Важно уточнение е и, че 470 от тези Нм идват още при 2000 оборота. В описанието на CollectingCars обаче пише, че тази кола е дори с 392 к.с.
Динамиката? Респектираща. Ускорение от 0-100 км/ч за 5,4 секунди, 0-160 за 11,1 и максимална скорост 283 км/ч. За сравнение, по това време E34 M5 вдига 100 за ок. 6,4 сек (ок. 6 за 340-конната версия), а Merc 500E за 6,1. Спирането пък става с 328-милиметрови дискове опред и 4-бутални апарати AP Racing, а отзад – 300-милиметрови с 2-бутални апарати.
Конкретният екземпляр е номер 619 от само 950 произведени, изпълнение за Германия, където са продадени 415 коли. В последствие се връща във Великобритания, собственост е на един човек в продължение на 22 години, а наскоро е бил подложен на детайлно освежаване.
Освежаване на стойност 17 хил. паунда. Сега колата еа на 34 800 мили или 56 хил. км и се продава. Наддаването приключва след четири дни, в петък (14.10.), като засега сумата е едва 18 хил. паунда. Справка в mobile.de показва, че се продават само три коли там, в диапазона 79-84 хил. евро, като тази с най-малък пробег е на 95 хил. км.