Polestar 3 е луксозният братовчед на новото Volvo XC90


13 Oct 2022

Ако точно като нас сте сред “ретроградните” фенове на добрите стари Polestar (готиния син цвят Rebel Blue, турбо моторите и пилещите гуми комбита), то тази кола едва ли ще ви хареса. Особено, ако сте изпуснали, че преди четири години Polestar направи рязък завой към новото и вече прави само електрички. 

 

Така съвсем последователно след модела “1” (единственият им хибрид, вече не се произвежда) се появи “2” – странна смесица от седан и кросоувър с дръжки на вратите от хладилник. Сега е време за “3”. “Тройката” има доста по-сериозни амбиции да излезе от ролята на бутиков модел и да позволи на Polestar да вдигне сериозно продажбите и популярността си. 

Дори от снимките да не личи, Polestar 3 е голям автомобил – голям като Cayenne, X5 или XC90. Междуосието е 2,99 м, общата дължина – 4,90 м (Cayenne и X5 са по 4,92, iX е 4,95 м).

Двойното предаване е базирано на два електромотора. Стандартната версия има 489 к.с. и 840 Нм (5,0 секунди до 100 км/ч), а по-мощният Performance Pack вдига летвата до 517 к.с. и 910 Нм (4,7 сек до 100 км/ч). Максималната скорост е ограничена на 210 км/ч. Не е зле, но определено сме виждали по-бързи електрически кросоувъри!

Дизайнът е готин, очаквахме да е по-изчистен, но тези информативни надписи по каросерията стоят стилно – на предната решетка е посочено мястото на сензорите, а на шофьорската врата – мощността и размера на батерията.

Батерията е само една и доста внушителна – с капацитет 111 кВтч, при това поддържаща бързо зареждане с мощност до 250 кВт. Тя е с водно охлаждане и термопомпа, дори поддържа зареждане от колата към дома. Пробегът с едно зареждане достига 610 км.

 

Популярното при електромобилите управление с един педал е налично и тук и се учи от поведението ви, на задния мост работи система за разпределение на въртящия момент, но моторът ѝ може да се изключва, за да пести енергия. Серийното оборудване предлага още двукамерно пневматично окачване и големи 21-инчови джанти. Споменатият вече Performance Pack добавя 22-инчови джанти.

Интериорът е супер изчистен, гигантският 14,5-инчов сензорен екран, разработен съвместно с Google, е част от стандартното оборудване. Без доплащане получавате също панорамен покрив и прибиращи се дръжки на вратите, като първите клиенти ще се сдобият безплатно още с Bowers & Wilkins с 25 говорителя, врати с функция за самозатваряне и функциите за полуавтономно управление Pilot Assist. Засега те разчитат на пет радара, същия брой външни камери и 12 ултразвукови сензора. По-късно опционалният Pilot Pack ще добавя сензори LiDAR, още три камери и четири ултразвукови сензора. Шведът има и вътрешен сензор за движение, който предупреждава, ако оставите дете или домашен любимец в колата.

Polestar 3 ще се произвежда в Китай, а от 2024 г. – и в Щатите. Базовият модел, който – както стана ясно – е доста богато оборудван, идва с цена от 90 хил. евро. Засега Polestar се продава само в 14 страни, като до края на 2023 г. марката планира да удвои този брой. Поне засега няма информация за интерес към България.

Което не ни пречи да започваме да свикваме с новата роля на Polestar. Макар синьото Rebel Blue да ни липсва...

 

Фенове сме! A вие?