Tesla разработва мега зарядна станция с мощност 900 кВт

  • Tesla има най-голямата мрежа от зарядни станции в света с над 4000 обекта Tesla има най-голямата мрежа от зарядни станции в света с над 4000 обекта
  • Стандартът на Tesla на фона на популярния в Европа CCS Стандартът на Tesla на фона на популярния в Европа CCS

15 Nov 2022

Tesla притежава най-голямата мрежа от бързи зарядни станции в света. С над 4200 обекта и близо 40 000 колонки, тя гарантира отлично покритие на Щатите, Западна Европа и части от Китай. Супербързите зарядни на Tesla могат да бъдат открити и в отделни райони с концентрация на електромобили от американската марка – Израел, ОАЕ, Австралия и Нова Зеландия. У нас също има два обекта – в София и Пловдив.

Мощността на повечето станции на Tesla достига 150 или 250 кВт, като второто число е едно от най-добрите в света, когато говорим за мрежа от станции. Но компанията, ръководена от Илон Мъск, не спира дотук. Tesla готви ново поколение зарядни с внушителна мощност от 900 кВт, както за влекача Semi, така и за леките си коли. Американската компания е толкова сигурна в превъзходството на своите продукти над всеки друг тип зарядна станция, че предостави техническата документация за своите конектори на всеки. С надеждата, че стандартът на Tesla може да бъде възприет в глобален мащаб или поне ще стане общ стандарт в Северна Америка.

Става въпрос за технология, която може да работи при 500 и 1000 волта, като двата типа зарядни са взаимозаменяеми. При работа с 900 ампера, това прави зареждане с 900 кВт – три пъти по-бързо от най-мощните зарядни станции за леки коли в момента. При това тестовете на Tesla са провеждани на станции без течно охлаждане, а конекторът е доста по-компактен от популярния в Европа CCS.

 

Засега Tesla предлага само конектора за зареждане, но явно има готовност и за цялата колонка и необходимата за работата й инфраструктура. 

Любопитното е, че подобна архитектура е предвидена за коли с 800-волтова (подобно на Porsche Taycan и Hyundai Ioniq) или 900-волтова (Lucid Air) платформа, докато Tesla още не е преминала към 800 волта и използва 400-волтови решения.

 

Първородната Godzilla!