Този Nissan Leaf е хибриден, има и двигател от Kawasaki ZX10R
Имплантирането на двигател от мотоциклет в автомобил не е новост, не е революция. Но това се случва в леки коли, в истинския смисъл на „леки“ – ранните Mini-та, Suzuki Swift, триколки, а пък Radical ползват два мотора от Hayabusa за техния V8, който вграждат в тяхната брутална пистова играчка. Американецът Дерек Йънг обаче има друга идея. „Исках да имам автомобил, който звучи, като супербайк“, казва той пред Motortrend. Но иска колата да е по-голяма и съвременна. Обмисля няколко варианта и решава, че ел. задвижване + високооборотен ДВГ е чудесна комбинация. Но каква платформа е най-подходяща?
По това време Дерек кара Fiat 500e, но неговата задна част е доста заета от електрическите компоненти. Другият му автомобил е Chevy Bolt, но той пък е прекалено скъп за проект от такъв тип. Затова човекът се спира на 2013 Nissan Leaf, първо поколение на 38 хил. мили, чиято батерия е наполовина мъртва. Купува го за едва 5000 долара, както и блъснато, но работещо 2009 Kawasaki ZX10R. И запретва ръкави.
Задният мост е от Lexus IS350. Избран е заради широчината на следата, окачването и междуболтовото разстояние на главините. Монтира го само за един уикенд, тъй като преди това си е написал домашното – измервания, внимателно обмисляне, изработка на CNC части, планиране. Следващата събота и 1000-кубиковия мотор е настанен в багажника на Leaf. Охлаждането става чрез радиатор от Civic и 3D принтиран въздухозаборник на мястото на задния десен прозорец. Той е почти единствения белег, че нещо необичайно се случва в багажника. Друг белег е малкият ауспух стърчащ през задната врата.
Още по-интересно е как Дерек е измислил да съчетае дете задвижвания. С натискането на бутон колата „пали“ в чисто електрически режим. Ел. машинка върти предните колела, а максималната мощност е 100 к.с. С второ натискане на копчето, Leaf-ът преминава на изцяло бензиново задвижване и чисто задно, с максимална мощност от 174 к.с. Kawasaki-то се командва чрез специално изработен скоростен лост, има си и шифтър.
Третият режим е на съвместна работа, което превръща 10-годишният електромобил в хибрид с 274 коня. При него ускорението от 0-100 км/ч става за под 6 секунди, а максималната скорост не се споменава никъде. Без значение, този проект е изключително интересен и Дерек заслужава респект за реализацията му.
Повече технически подробности може да научите в края на материала публикуван в motortrend.com, който ще намерите тук.