Munro MK_1 e електрическа машина за офроуд с 376 к.с. и 300 км пробег


06 Dec 2022

Колата прилича на кръстоска, между Merc G-клас и Tesla Cybertruck. Дело е на шотландската Munro Vehicles, чиито шеф казва „Приемете го повече, като машина, отколкото като автомобил“. Интересно. Базовата версия се казва Utility и започва от около 58 хил. евро. За тях получавате 61,2 кВтч батерия и ел. мотор с мощност 220 кВт (295 к.с.). Очакваният пробег е малко под 230 км. Интересно е, че Munro дават и доста… машинен показател – време на експлоатация от 12 часа. Товароносимостта на тази версия е до 1000 кг.

Ако ви се дават обаче още 11 600 евро, до около 81 хил., ще може да вземете Range варианта способен да издържи 16 часа и 300 км. Той идва с 82,4 кВтч батерия и същия електромотор, като Utility. От същата сума започва най-пъргавото изпълнение Performance, което прави 0-100 км/ч за около 5 секунди и развива почти 130 км/ч. Там имате 280 кВт мотор (376 к.с.), 700 Нм и способност за дърпане на ремарке с маса до 3,5 тона.

Зареждане? Munro са обявили възможностите на Performance версията, 15-80% за 36 мин. при мощност 100 кВт. С 22-киловатова мощност ще са необходими около 3 часа. Шотландците пишат също, че батерията е предвидена да гарантира най-малко 80% от капацитета си дори след 8 години употреба или 160 хил. км.

Задвижването? Двойно разбира се, с раздатка и 2-степенна скоростна кутия. Клиренсът е сериозен – 480 мм, което позволява газене във вода с дълбочина до 800 мм, а 3,3-метровото междуосие с къси надвеси предполага добри ъгли на заход и отход. Те са съответно 84 градуса и 51 градуса.

Плановете на компанията са да произведе 50 броя от Munro MK_1 през 2023, като ще има също и версия пикап, както и такава с шест колела. До 2027 капацитетът на новата фабрика ще бъде 2500 броя на година.

 

 

Фенове сме! A вие?