България губи 1,6 млрд. лева заради недовършената “Струма”?


14 Dec 2022

Има риск България да трябва да върне 1,6 млрд. лева, вече изхарчени в строителството на магистрала “Струма”. Проблемът идва от факта, че строителството на последния участък – през или около Кресненското дефиле – не е започнало, съобщава Mediapool. Причината е, че сега действащата Оценка за въздействието на околната среда (ОВОС) изтича през май 2023 г. Ако строителството не започне дотогава, ще трябва да се прави нов ОВОС, което ще забави строителството значително. 

Последно дискутираният вариант беше едната посока на магистралата да минава през дефилето, а другата – да го обиколи в източна посока. Срещу това обаче се обявиха природозащитници и част от местното население. Очаква се през май 2023 г. строителството все пак да започне.

Магистрала “Хемус”

Изглежда следващият участък до разклона за Плевен и Ловеч няма да е готов преди 2025 г. Само преди няколко седмици се говореше за 2024 г. От “Хемус” предстои да се изградят 225 км – повече, отколкото са построени през последните 48 години – 191 км.

 

Скоростният път Ботевград – Видин

Участъкът от Мездра до Ботевград ще е готов през 2024 г., обеща регионалният министър. От целия 190-километров път, обаче, в строителство са едва 55 км. Любопитно е, че за пореден път се говори за тунел под Петрохан, като най-бърза връзка между Видин и Кулата.

 

Магистрала “Черно море”

Засега няма избрано финално трасе, така че единственият готов участък е с дължина 10 км на изхода на Варна, а останалите близо 100 км са доникъде.

 

Лукс от Китай!