Това Porsche 962 C се продава за 3,5 млн. лв.!
„Май не ги карат много?“ Със сигурност не и по пътя, защото Porsche 962 C е чист състезателен автомобил от 80-те и 90-те. Моделът е базиран на 956, междуосието е удължено със 120 мм, а предназначението му е да отговори на правилата на FIA за Group C от 1982 г., както и на IMSA в САЩ.
Моделът дебютира през 1984 г. в „24-те часа на Дейтона“, през годините Porsche сглобяват около 90 екземпляра, като колата постоянно еволюира, включително в резултат на модификации отстрана на частни отбори. Краят на състезателната експлоатация е през 1994, след 7 победи в Льо Ман и около 54 в други надпревари. Наследник на модела е Porsche WSC-95.
Колата, която виждате тук е Porsche 962 C #165, завършена във Вайсах през пролетта на 1991 г. Двигателят е 3-литров 6-цилиндров боксер с две турбини ККК и максимална мощност 680 к.с., за разлика от колите за IMSA сериите, които са с една турбина. Тя остава притежание на Porsche Weissach и служи за резервен автомобил. През август същата година е отдадена под наем на Obermaier Racing, които участват с нея в кръг от Световния шампионат за спортни автомобили на FIA – 430 км на Нюрбургринг. Пилоти са Юрген Оперман и Ото Алтенбах, които се класират на 10 позиция в квалификациите и завършват на 4-то място в състезанието.
Състезание, което се оказва първо и последно за шаси #165. То се подвизава във Вайсах до есента на 1995 г., когато Porsche получават запитване за него от техен много лоялен клиент. Клиент, които няколко месеца по-рано купува култовото Porsche 993 GT2 EVO ‘Harlequin’ (Арлекин) директно от щанда на марката на IAA. Как да откажеш на такъв ценител?
По искане на човека Porsche махат задната секция използвана в състезанието на Нюрбургринг и го заменят с оригиналните панели, с които е била сглобена колата през 1991. Махат също фолиото на отбора, като колата е ревизирана, както козметично, така и технически, преди да бъде предадена на клиента през 1996.
Бялото Porsche 962 C остава собственост на колекционера в продължение на 23 години, част от изтънчена селекция Porsche-та, без да види и метър писта. А през 2019 Mechatronik купуват колата, с ясното съзнание, че тя е едно от малкото, ако не и единствено 962 в оригинален вид.
Така, че ако искате да се сдобиете с най-истинското Porsche 962 C, ще се наложи да се разделите с исканите за него 1 785 000 евро или 3,5 млн. лв.