Hyundai спря продажбите на автомобили с ДВГ в Норвегия
През изминалата 2022 г. в Норвегия са продадени 138 265 електрически коли, което съставлява 79,3% от всички реализирани автомобили в страната, чието населене е 5,5 млн. души. Тоест, почти 80% от всички нови коли са чисти EV-та, като техният процент за по-миналата година е 65%. Лидер в страната е Tesla с 12,2% дял, като друг любопитен факт е, че новорегистрираните в Европа електромобили, за първите 9 месеца на 2022, са едва 8,6%. Целта на Норвегия е до 2025 всички нови коли в страната да са EV.
В резултат на силната електрификация на страната, Hyundai обяви, че спира продажбите на модели с ДВГ в Норвегия.
„Вярваме силно в нашето моделно портфолио. А сега, с лансирането на Ioniq 6, дойде време да продаваме само електрически автомобили в Норвегия. Ioniq 5 и Kona Electric отдавна са сред най-популярните модели в страната. Убедени сме, че нашите напълно електрически коли ще продължат да ни носят успех и в бъдеще.“
Това са думи на Томас Росволд, управляващ директор на Hyundai Motor Norway. Корейската марка не е единствената, която обяви спирането на продажбите на коли ДВГ в Норвегия. Volkswagen също съобщиха, че няма да внасят модели с бензинови, дизелови и хибридни задвижвания, но от следваща 2024 г., а Volvo ще разчитат само на хибриди и чисто електрически модели от тази година.
Сериозният дял на електромобилите в скандинавската страна се дължи и на законът, който освобождаваше от данъци EV-тата. Това обаче се промени от 1 януари 2023, като сега онези, които купуват по-скъпи електрически коли (над 500 000 крони или 47 750 евро), вече ще плащат ДДС.
В материал на DW пише, че макар мярката за данъчно облекчение да е спомогнала за намаляване на CO2 емисиите в Норвегия, финансовото министерство е регистрирало загуби в размер на 3,7 млрд. евро за 2022.