Изпробват нова технология за жълтите павета в София, участъкът ще бъде пренареден


09 Jan 2023

Ново технологично решение, което да не допусне разместване на жълтите павета в София при пренареждането им, са изготвили инженери, проектанти и архитекти от Столична община, Университета по архитектура, строителство и геодезия и Минно-геоложкия университет. В момента се нарежда тестови участък и ако резултатите са добри, ще започне пренареждане на участъка от бул. „Цар Освободител“ пред сградата на парламента.

Това съобщи след проверка на участъка кметът на Столична община Йорданка Фандъкова като в момента се уточняват причините за некачествената работа първия път. "Участъкът с жълти павета беше нареден безобразно," коментира на място Фандъкова. "Повече експерименти с жълти павета не трябва да се случват и няма да допусна, независимо кой за какво настоява," обеща кметът, който бе съпроводен в проверката си от солидна група експерти.

Проф. Назърски от катедра „Строителни материали и изолации“ на УАСГ, който е член на експертния съвет, заяви, че до седмица ще предадат на Столична община доклада с предложената нова технология. Той поясни, че технологията изисква работа при температура на въздуха не по-ниска от 10 градуса. „В момента това е единственият булевард в Европа с такъв тип павета, по който се опитваме да запазим движение с такава натовареност“, обясни проф. Назърски.  По време на работа на експертната група са направени консултации и с експерти от Будапеща, Виена и Истанбул.

Участъкът от бул. „Цар Освободител“, на който през лятото беше пренареден жълтия паваж, представлява под 1,5% от общия обем на ремонтите дейности, които се извършват по проекта за централна градска част. Фандъкова коментира още: „Стойността му е 204 хил. лв. и нито един лев от тях не е платен на строителя“, като до момента са наложени глоби от 100 хил. лв. на строителната фирма за увреждане на жълта паважна настилка.

Лукс от Китай!