Alfa Romeo Giulia QV: Звяр от умиращата епоха

  • Урок по дизайн за немците Урок по дизайн за немците
  • Край на урока Край на урока

24 Jan 2023

 

Знам, че ще бъда разпнат на кръст в коментарите, че не казах  BMW, Audi, Mercedes, но не забравяйте, че тук говорим за седан с ръчни скорости, задно предаване, двигател над 450 к.с. и управление от друга планета. И все пак ще споменем, че AMG почти никога не са имали модел от високия си клас с ръчни скорости. (Мисля, че най-голямото, което може да се купи на нормална цена и е модерна кола, е SLK 350 V6) което със своите 272 к.с. не е лошо, но е все пак кабриолет с твърд покрив и далеч от супер-седаните като сегмент. Ауди също не са имали ръчни скорости от RS 4/RS 6 насам, (да онова RS 6, с двете турбини и многото проблеми и да, онова RS 4 с атмосферния V8). Остават само BMW, които имаха в близкото минало ръчни версии за М3, М4 моделите. Но самите БМВ, също рязко намалиха гамата си супер-седани с ръчни скорости като опция. Но и нека не забравяме, че интериорът, екстериорът и семплият подход на италианеца вземат сериозен превес в гонката за 1-вото място. Това всъщност е и още една причина да кажем, че Giulia QV има предимство в общата си оценка и е умиращият динозавър в този последен призив за седан с ръчно задвижване.

 

В миналото Alfa Romeo имаха малък заместител на кола от рода на Giulia. Това беше Giulietta QV. Не беше седан, беше хечбек, но беше реално най-бързата нормална кола на Alfa с 4 врати. (Изключвам разбира се, 4С което е първо купе, не седан или дори хечбек, а и е съвсем друга категория кола). За разлика от старите агрегати от преди 20-ина години (3.0/3.2) или така наречената епоха на V6 Busso, при Giulietta QV в ръчна форма, имаше двигател с размер 1750 куб. см., наречен TBI, със скромните 235 к.с. но той не беше достатъчно потентен, да се мери с конкуренцията от Германия или Франция.

Разликата беше просто огромна. Започвайки от шаси и кормилно управление, минавайки през спирачки и окачване… общо взето почти всичко. Единственият плюс за мен е, че дизайнът на Giulietta остана много стилен за 12+ годишна кола. И така италианците от държавата-ботуш останаха без супер-седан.

Идеята човек да притежава мощен седан, който да е красив, бърз и практичен, поне за мен, е цел, която феновете преследваха дълги години, а производителите се бореха, кой да купи тяхната бройка. Гледайки обаче, как пазарът става все по-електрически, тези времена отминаха и да имаш мощен седан с ръчни скорости означава да си от една друга, стара, изминала епоха, управлявайки едно съвсем различно животно, което носи в случая на Alfa-та, ферароподобни 510 к.с. върху само 2 задни колела.

И за финал една поговорка….

По-добре палава италианка, отколкото скучен германец !

Никола Цолов за пътя към Формула 1