Живот на батерия
И така, ето ни в началото на февруари 2023 г. Шумът около Дядо Коледа и Нова година изчезна, подаръците на деца и възрастни са вече раздадени, портфейлите са празни, температурите са минусови, а джобовете са готови да приемат новата месечна заплата (% инфлация е сметната, споко). В духа на отминалите вече празници знаем че повечето хора не харесват цифрата, която кантарът им показва и постоянно обвиняват половинката до себе си. Ваканциите през лятото са далеч и всички са отново в офиса, превключвайки по цял ден между 3 прозореца на своите браузъри: Outlook и Facebook, но най-вече Dizzyriders.bg). Егати увода…. !!!
Почти забравих за какво бях започнал да пиша…. Ах да….
Проблемът, който имам с модерните EV автомобили, е следният: харесвам джаджи, харесвам компютри, харесвам смартфони, харесвам превозни средства с хубава технология, но не обичам всички те да ми казват какво да правя, а да бъдем честни, в момента това е реалността, независимо дали ни харесва или не. Въпросът е защо?
Ако се върнем малко назад във времето, ще видим, че колите са правени да обслужват определено ниво на обществото, предимно богатите хора, но по-късно МПС стават достъпни и за масите. След това колите станаха модерни и бързи, и здрави, и стилни. Нещо повече, те се превърнаха в продължение на самите си собственици. В начин на живот, в житейски статус и какво ли още не.
Имаше еволюция, която включваше хора и автомобили, свързани заедно. А в днешно време се правят коли, за да служат 5-7 години и да се развалят точно ден, след като изтече гаранцията, така че голямата фактура и сметка за ремонт вече не се покрива от производителя, а от собственика. Да не говорим за шантавите условия по гаранция при някои марки.
Тъй като установихме вече старата школа, нека видим какво предлага настоящето/бъдещето.
- EV колите се управляват от компютърни сървъри, а не от хора
- Сходен дизайн, сходен интериор-екстериор, еднакви бутони/екрани
- Воланът започва да бъде екстра
- Различните екстри в колата стават платени абонаменти
- Карбонов чадър с логото на Тесла за 4999 евро
- Дните, в които се чудите кое ще ви стигне: батерията на телефона, или на колата, стават все повече и повече
- Чадър на Tesla, който работи на батерия, но има абонамент към нея
- Екологична кърпичка на Tesla, за да може да изтриете сълзите по всичките си спомени за ДВГ автомобилите, които сте имали
Да не говорим говорим за литиевите мини, които ще бъдат изсмукани на 100%, защото токът е готин за хората и Instagram, не толкова готин за планетата. Фактът, че хората не могат да следват всички екрани и екстри в собствените си коли и постоянно се борят с тях говори до колко сме се развили и до колко сме готови за новата ера на EV-тата.
- Автомобилите без шофьор с "шофьорите" като пътници ще стават доста стандартна гледка. Може да кажете, че прекалявам, но защо ли ми се струва, че в близко бъдеще криминалната хроника ще включва истории за хакери, които си играят с коли на ток и ги карат да се блъскат една в друга.
МОЕТО ЖЕЛАНИЕ
Просто да можете да гледате, шофирате, чувствате и да се наслаждавате на обект с 4 колела, 1 волан за управление и 2/3 педала, наречен накратко автомобил, който да е построен от инженери, стилизиран от художници и управляван от хора.
За хейт и акъл в коментарите !