Porsche реставрираха кола #4 от рали „Париж-Дакар“ от 1986, без да ѝ личи

  • Галерия с 28 снимки. Галерия с 28 снимки.

11 Feb 2023

Историята на Porsche в легендарното рали „Париж-Дакар“ започва през 1984 г. Тогава на старта застават три Porsche 911 Carrera 3.2 4x4 Paris Dakar, които официално се водят генерация 953. Автомобилите разчитат на прототипно 4x4 задвижване с 31:69 разпределение на въртящия момент между осите и ръчно блокиращ се централен диференциал, което по-късно е доусъвършенствано за модела 959. Резултатът е триумф за Porsche и 1-во място за Рене Метж и Доминик Льомоан (на третата снимка долу).

На следващата година амбициите на Porsche са още по-големи, вече със споменатото 959, но за тяхно огромно разочарование и трите автомобила отпадат от надпреварата. Това обаче не отказва производителя, който се връща с „написано домашно“ през 1986, най-силната в ралито за марката от Цуфенхаузен.

След 14 хил. км през трудно въобразими по тежест терени, резултатът е двойна победа и шесто място за марката. На първа позиция финишира Porsche 959 Paris-Dakar с френския екипаж Рене Метж и Доминик Льомоан, следвани от идентично 959 с Джеки Икс и Клод Брасер. Третата кола е сервизната, управлявана от Роланд Кусмаул (човекът в заровен в кал до кръста на снимката огре, страхотен кадър от ралито от 1986-та) с навигатор и помощник Волф-Хендрик Юнгер, завършила на шеста позиция в генералното класиране.

До днес и трите легендарни автомобила са притежание на Porsche. Победният се пази във вида, в който се е върнал от Африка. За колата на Икс и Брасер обаче е взето решение да бъде реставрирана, но така, че да остане автентична. Тоест, хем да бъде технически перфектна, хем да се запази оригиналният ѝ вид. Екипите на Porsche Heritage, Porsche Museum и Porsche Classic запретват ръкави.

Оказва се, че въпреки над 17-те хил. километра извън пътя, автомобилът е в добро състояние. Сменят се само компоненти чието ремонтиране е неизбежно, а панелите от кевлар са ремонтирани така, че да не им личи че са. Хората от Porsche дори оставят патината, прахта и мръсотията, там където това е възможно.

Процесът по реставрацията може да проследите в галерията, както и чрез специалната поредица видеа в YouTube канала на марката. Предвидени са общо 6 епизода, като пет от тях ви представяме тук долу (еп. 6 предстои да бъде качен денс, 11.02.2023).

Най-добрият в класа си?