Базовото Mitsubishi Evo 8 беше със стоманени джанти и ръчни прозорци

  • Галерия с 8 снимки. Галерия с 8 снимки.

17 Feb 2023

Това не е новина в смисъла на новост, а носталгичен спомен към времената, в които можеше да се вземе бърз и практичен автомобил, който да не е накичен с хиляди излишни екстри. Като например Mitsibushi Lancer Evolution RS.

RS означава Rally Sport или по-ралиджийската версия на колата, олекотената, в която липсват неща, като радио, климатик, ел. стъклоповдигачи и дори огледалца в сенниците. Дори резервоарът на RS е с почти 5 литра по-малък, с цел намаляване на масата.

Резултатът е 1320 кг. или с 88 кг по-малко от автомобила в стандартна спецификация, като цели 20 от тях се дължали на шумоизолацията. За японския пазар Mitsubishi са предлагали RS в две спецификации – едната със 5-ст. механична кутия и стандартни стоманени с 205/65 R15, както и версия със 6 скорости и серийни лети 17-ки Enkei.

И двете са идвали без доплащане с активния централен диференциал, но също при двете е било опция добавянето на т.н. Active Yaw Control, системата разпределяща въртящия момент между двете оси, както и ABS-a. Моторът е един и същ, 4G63 с 276 к.с. и 392 Нм.

През 2004 г., когато е било ново, Evo 8 RS е струвало 2 740 000 йени, които се равняват на малко над 37 хил. лв., докато по-оборудваната GSR версия е струвала с еквивалента на 18 хил. лв. повече. Значителна разлика, особено ако купувате колата с цел състезания, за които така или иначе ще работите по нея допълнително и няма да ви пука, че е с черни огледала и дръжки на вратите.

Въпреки разликата в цената, Mitsubishi са продали много малко коли в RS спецификация. Общо от модела са направени около 6000 броя, от които едва 322 са Rally Sport.

Най-достъпният пикап у нас?