Този 1963 Jaguar E-type Lightweight тежи 920 кг и се продава за 280 хил. евро
Тоест, по 304 евро за килограм, което е безсмислена сметка. Мерките за олекотяване обаче, които Jaguar са приложили при E-type Lightweight, определено са имали значение. За разлика от стандартното изпълнение, кокпитът на Lightweight е алуминиев, както и блокът на двигателя. Неговата глава е направена в стила на тази при D-type, като в резултат мощността достига до около 320 к.с.
Сплав с лекия метал е използван и за по-голяма част от панелите на купето, спомагателната рама отзад е от Jaguar Mark X, предните спирачки са от Jaguar Mark IX, а целта била ясна – бързина и здравина за пистата.
Първоначално Jaguar планирали да направят 18 E-type Lightweight, но в крайна сметка крайният брой бил 12. Два от тях били преправени в т.н. ‘low drag’ вариант, а други два били смачкани при катастрофи. Така, че моделът е изключителна рядкост и оценяван високо. Нещо, което е напълно ясно на JLR, които през 2014 обявиха, че ще направят и останалите 6 непроизведени екземпляра, всеки с цена от мин. 1 млн. паунда (сребристият Jag най-долу).
Колата от галерията е обявена за продан от Cartique (mechatronik.de) и не е съвсем оригинална, а по-скоро реплика, но не нова. Завършена е в шосеен вид на 17 януари 1963, след което е доставена на първия си собственик в Барселона, а през 1988 е ресто-модифицирана в стил ‘Lightweight‘. LWR Ltd, специалисти по E-type, извършили конверсията.
Оттогава автомобилът е навъртял едва 4484 мили или 7215 км, изглежда доста запазена и се продава за почти 550 хил. евро. Бихте ли инвестирали в него?